507 392 548 lub 531 111 181 kontakt@studioa7.pl

Algorytm Google Koliber

Algorytm Google Koliber

Algorytm Google Koliber – algorytm Koliber (ang. „Hummingbird”) został oficjalnie wprowadzony w 2013 roku z okazji 15 urodzin Google. Ocenia się, że zakres działania algorytmu obejmuje ponad 90% światowych wyników wyszukiwania w przeglądarce Google. Koliber zrewolucjonizował sposób interpretacji zapytań wpisywanych do wyszukiwarki Google. Algorytm wykonuje analizę ponad 200 elementów dla całych wyrażeń (zamiast pojedynczych słów kluczowych) dzięki czemu jest w stanie udzielić odpowiedzi na zadane pytania przez użytkowników wyszukiwarki.
Opracowanie i wdrożenie algorytmu Koliber do przeglądarki Google wymusiło zamiany w kwestii podejścia Specjalistów SEO w zakresie pozycjonowania stron internetowych. W chwili obecnej oprócz samej obecności słów kluczowych, istotnym czynnikiem wpływającym na ranking strony jest ich znaczenie. Ponadto do istotnych cech oraz efektów spowodowanych wprowadzeniem algorytmu Hummingbird do wyszukiwarki Google należą:
wyniki wyszukiwania są dużo bardziej precyzyjne i ich jakość jest wyższa,
analiza zawartości stron obejmuje również znaczenie słów i fraz kluczowych,
mechanizm działania algorytmu zapewnia stałą rotację w pozycjach rankingu stron internetowych,
ułatwia wykrywanie spamu,
wpływa na poprawę zawartości merytorycznej treści zamieszczanych w sieci,
sortowanie wyników jest połączone z mediami społecznościowymi oraz uwzględnia lokalizację,
umożliwia wyszukiwanie długich i skomplikowanych fraz (tzw. long tail SEO).