Audyt SEO – jest to proces szczegółowej analizy serwisu internetowego (strony internetowej) pod kątem widoczności witryny w wynikach wyszukiwania czyi w zakresie czynników weryfikowanych przez roboty wyszukiwarki w szczególności Google. Celem audytu SEO jest zidentyfikowanie mocnych oraz słabych stron serwisu i sformułowanie gotowych propozycji zmian optymalizacyjnych.
Zakres przeprowadzonego audytu powinien być rozbudowany i obejmować jak największą liczbę czynników rankingowych wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwania organicznego (w przypadku Google jest ich 200, przy czym należy pamiętać, że lista nie jest zamknięta).
Audyt SEO obejmuje swoim zakresem zarówno elementy on-site (kod źródłowy, strony/podstrony, struktura serwisu, treść) oraz off-site (linki zewnętrzne kierujące do analizowanego serwisu).
Najważniejsze elementy poddawane audytowi SEO w zakresie on-site
- słowa kluczowe w tytule i treściach oraz frazy kluczowe w atrybucie Alt,
- struktura nagłówków,
- tytuły i meta dane,
- indeksowanie mobilne,
- jakość, długość oraz unikalność treści,
- stosowanie linków kanonicznych,
- linki wewnętrzne w nawigacji i w treści,
- prędkość działania i wielkość zasobów,
- formatowanie treści,
- aktualizacja treści,
- wykorzystanie danych strukturalnych,
- ustawienie robots.txt,
- mapa strony,
- przekierowania 301,
- bezpieczeństwo (np. posiadanie certyfikatu SSL).

Najważniejsze elementy poddawane audytowi SEO w analizie off-site
- ilość i jakość linków zewnętrznych,
- profil linków (dofollow i nofollow),
- autorytet i wiek domeny oraz jej historia,

Przeprowadzenie audytu SEO można zlecić w dowolnym momencie. Należy jednak podkreślić, że w szczególności warto go przeprowadzić w przypadku tworzenia nowej lub przebudowy istniejącej strony internetowej, w przypadku spadku widoczności i zaniku ruchu organicznego, a także rozpoczynając współpracę i korzystanie z usług w zakresie SEO, na przykład z naszą agencją reklamową Studio A7.