Content marketing – czyli marketing treści, oznacza strategię marketingową stosowaną do pozyskiwania stałego grona klientów.
Stosowane formy content marketingu
Do najczęściej stosowanych form content marketingu zalicza się:
- blogi firmowe,
- poradniki,
- wywiady,
- recenzje,
- opisy produktów,
- artykuły sponsorowane,
- e-booki,
- video,
- webinary,
- ikonografiki.
Głównym zadaniem content marketingu jest stworzenie podstaw do budowania widoczności w Google, dzięki publikowaniu i promowaniu wartościowych i atrakcyjnych treści dla grona klientów, których chce się pozyskać oraz skłonić do zakupu danych produktów i usług.
Wymagania dla content marketingu
Wszystkie formy content marketingu powinny być:
- napisane poprawnie bez błędów ortograficznych i stylistycznych,
- napisane przejrzyście (podzielone na akapity i nagłówki),
- zawierać wypunktowania
- oraz muszą być unikalne (nie mogą występować i powtarzać się na innych stronach internetowych).