Copywriter – autor sloganów reklamowych oraz tekstów m. in.: treści SEO, opisów produktów, scenariuszy. Uczestniczy w całym procesie kreacji tzn. uczestniczy w ustalaniu treści graficznych, nagraniach wideo, wyszukiwaniu i dobieraniu muzyki do reklam, ogłoszeń itp.
Zakres działań copywritera
- Content Marketing, czyli pisanie i tworzenie m. in.: artykułów, poradników, raportów, video i podcastów,
- SEO Copywriting, czyli tworzenie tekstów, które pomagają w pozycjonowaniu stron internetowych,
- opisy produktów, czyli tworzenie tekstów, które pomagają w pozycjonowaniu sklepów internetowych,
- prowadzenie bloga , czyli wstawianie każdego miesiąca od kilku do kilkunastu wpisów nawiązujących do konkretnej tematyki strony,
- prowadzenie tzw. fanpage’y na serwisach społecznościowych,
- marketing szeptany, czyli pozycjonowanie na forach internetowych, związane z umieszczeniem linku strony internetowej w treści nowych tematów i w komentarzach,
- korekta tekstów.
Dobry copywriter powinien być rzetelny, kreatywny, mieć tzw. “lekkie pióro”, dobrze zorganizowany oraz wyróżniać się unikalnym ale zarazem poprawnym stosowaniem języka polskiego.
