Najczęściej zadawane pytania

Bardzo często pojawiają się pytania, które wykraczają poza standardowy tekst oferty. Dlatego powstał dział “Często zadawanych pytań” dotyczących usług oferowanych przez Studio A7 – po to właśnie, żeby wyjaśnić chociaż część z tych pytań. Jeżeli zawarte tutaj odpowiedzi nie wystarczą – zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub e-mailowego.

Druk, przygotowanie do druku

Kto przygotowuje projekt druku?

Oferujemy możliwość druku wg projektu graficznego przygotowanego przez samego klienta, jak również możliwość przygotowania profesjonalnego projektu graficznego przez dział graficzny naszej agencji. W przypadku wybrania drugiej opcji, projekt graficzny jest wyceniany oddzielnie.

W jakich formatach i na jakich materiałach wykonujecie wydruki?

Oferujemy bardzo szeroki wachlarz formatów, a w naszej ofercie znajduje się zarówno druk mało – jak i wielkoformatowy:

Jeżeli brakuje Państwu czegoś w naszej ofercie, skontaktujcie się proszę z nami, a spróbujemy zrealizować potrzebną usługę.

Jak przygotować materiały do druku?

Wszystko zależy od rodzaju druku i medium / materiału, na którym druk jest wykonywane. Przygotowaliśmy zbiór technicznych wymagań dla projektów w poszczególnych usługach, znajdują się one w działach dotyczącej danego wydruku. Gdyby pojawiły się jakiekolwiek wątpliwość, prosimy o kontakt.

Z naszej strony (niezależnie czy projekt jest wykonywany przez nas, czy dostarczany przez klienta) staramy się dokładnie sprawdzić, czy spełnia on wymagania techniczne i ew. poinformować o problemach, które mogą się pojawić.

W jakiej rozdzielczości i rozmiarze przygotowywać pliki do druku wielkoformatowego?
Rozdzielczość i rozmiar przygotowania plików na potrzeby druku jest uzależniona od kombinacji kilku czynników i ma jednocześnie istotne przełożenie na samą jakość wydruku. Dla przykładu, w przypadku druku wielkoformatowego, nie jest wymagana rozdzielczość aż 300 dpi przy wydrukach powyżej formatu A4. W przypadku druku plakatów A3, A2, B3, B1 itd. zalecamy rozdzielczość 200 dpi. Taka rozdzielczość spowoduje obniżenie wagi pliki, co ułatwi przesłanie projektu drogą elektroniczną.
Jak przesłać / przekazać materiały do druku?

Możecie to Państwo zrobić na kilka sposobów:

  • osobiście w naszym studio przy ul. Unii Lubelskiej 12A w Bydgoszcz (na pendrive’ie, dysku twardym, płycie DVD itp.)
  • za pomocą poczty elektronicznej, jeśli waga pliku (-ów) projektu nie przekracza 10 MB
  • za pomocą usług typu Dysk Google lub Dropbox
  • (w razie problemów z dużymi plikami) za pomocą konta FTP lub innej metody, którą Państwu zaproponujemy
Jaki jest czas realizacji zamówienia?

Czas realizacji uzależniony jest od rodzaju druku i bieżącego obciążenia. Przeciętnie wynosi on nie więcej niż kilka dni roboczych. Poniżej zamieszczamy tabelę z orientacyjnym czasem realizacji usług drukarskich.

(tu znajdzie się wkrótce tabelka)

Strony WWW, sklepy WWW, administracja, domeny

Ile wynosi czas realizacji strony WWW?
Wszystko zależy od wielkości strony lub serwisu WWW, ilości podstron, modułów, treści, dodatkowych życzeń oraz aktualnych mocy przerobowych. Przy stosunkowo prostych stronach WWW, wizytówkach, serwisach o niezbyt skomplikowanej budowie nie powinien przekroczyć 14 dni. W przypadku zaawansowanych portali okres ten może sięgać nawet wielu miesięcy.
Jaka jest cena strony WWW?
To również zależy od wymagań i potrzeb klientów. Przygotowaliśmy specjalny cennik oraz konfigurator ułatwiający wycenę projektu. Zapraszamy jednocześnie do kontaktu z naszym przedstawicielem, który na spotkaniu wszystko z Państwem omówi i właściwie wyceni.
Czy robicie strony CMS i portale?
Tak, wykonujemy również zaawansowane strony WWW dla klientów o wyższych wymaganiach. Standardowo korzystamy z popularnego na świecie i uznawanego za najlepszy w swojej kategorii systemu WordPress. W przypadku specjalnych wymagań korzystamy z innych, dedykowanych systemów. Każda nasza strona WWW jest responsywna (przygotowana do obsługi urządzeń mobilnych).

Czy tworzycie strony responsywne (RWD) ?
Oczywiście, nasze strony są w pełni responsywne i przystosowane do obsługi na urządzeniach mobilnych, takich jak tablety i smartphone’y. Stosujemy również nowe standardy kodowania (np. HTML 5, CSS 3, jQuery itp.), a odstawowym systemem zarządzania treścią, którego używamy jest WordPress.

W jaki sposób tworzycie sklepy internetowe?

Tworząc e-sklepy opieramy się na sprawdzonych rozwiązaniach. Najczęściej wykorzystujemy skrypt sklepowy WooCommerce współpracujący z CMS WordPress oraz wysokiej jakości moduły i wtyczki dostosowane do polskich realiów handlowych (np. obsługa wysyłki, polskie bramki płatności, wysyłka newsletterów itp.). Możemy zaoferować również pomoc w realizacji ogólnie pojętych wymagań dotyczących uruchomienia pełnowartościowego sklepu internetowego:

Marketing internetowy, kampanie SEO i Adowrds

Czy mogę zobaczyć listę waszych dotychczasowych klientów?
Oczywiście. W przeszłości oraz obecnie współpracowaliśmy z wieloma klientami. Wielu z nich pozostało z nami do dzisiaj, z czego jesteśmy dumni. Lista kilku przykładowych znajduje się m.in. tutaj: https://studioa7.pl/klienci

Jakie działania przeprowadzacie podczas kampanii SEO?
Czy możecie zagwarantować konkretne (np. pierwsze) miejsce w wyszukiwarce Google?

Niestety nie mamy takiej możliwości. Algorytm Google nie jest jawny, podlega ścisłej tajemnicy i poza niewielką ilością osób pracujących dla giganta z Mountain View nikt do końca nie wie jakie jest wygląda jego działanie. Co więcej, nieustannie się zmienia i ewoluuje. To co możemy zagwarantować, to fakt, że wykorzystamy wszelkie znane nam środki, które pozytywnie wpływają na ranking strony. Jeżeli jakaś agencja obiecuje lub gwarantuje np. 1. miejsce, z pewnością wprowadza w błąd – chyba że posiada jakieś tajemne konszachty z samym Google’m ;)

Czy wykonujecie pozycjonowanie lokalne?

Tak. Pozycjonowanie lokalne, to odmiana działań SEO skupiona najczęściej na danym mieście (miastach) lub województwie. Przykładem może być pozycjonowanie fraz takich jak:

  • fotograf bydgoszcz
  • fotograf ślubny bydgoszcz
  • fotografia ślubna bydgoszcz

Wykonujemy pozycjonowanie lokalne, w szczególności mamy wielu klientów z siedzibą w Bydgoszczy i innych miastach województwa kujawsko-pomorskiego. Nie mamy jednak żadnych problemów z pozycjonowaniem dla innych miast lub też pozycjonowaniem tzw. fraz ogólnych (o zasięgu krajowym).

Czy dla celów pozycjonowania potrzebne są zmiany na mojej stronie WWW?

Tak. Najczęściej wymagane jest wprowadzanie zmian, a związane to jest głównie z tym, że roboty Google’a oceniają stronę pod kątem jej wykonania, działania i zawartości treści. Na spotkaniu omówimy niezbędne zmiany, które potrzebne są, aby stroną była przyjazna wyszukiwarkom i miała szanse zdobywać wysokie pozycje.

Poniżej znajduje się lista najczęściej wprowadzanych zmian na stronie klienta.

  • optymalizacja kodu witryny (aspekty techniczne)
  • optymalizacja treści (wyeksponowania odpowiedniej treści i słów kluczowych, nieznaczne modyfikacje, nie zmieniające zawartości merytorycznej, odpowiednie formatowania)
  • zwiększenie ilość treści (tzw. contentu) – np. dodanie tekstów, grafik, infografik, zdjęć, filmów, opisów produktów i usług, porad, artykułów na firmowym blogu oraz wprowadzanie nowych działów jeżeli zachodzi taka potrzeba.

Działania te, w zależności od wymaganej pracy, wprowadzamy odpłatnie lub w ramach umowy pozycjonowania.

Co jest miarą sukcesu, jak monitorujemy wyniki?

To, co uznajemy za sukces zależy od konkretnego projektu, biznesu bądź witryny www oraz potrzeb i celów stawianych przez klienta. W zależności od potrzeb, nasze działania są monitorowane za pomocą różnych narzędzi analitycznych i oprogramowania do mierzenia pozycji fraz kluczowych. Poniżej znajduje się lista najczęściej zakładanych celów biznesowych związanych z naszymi usługami

Przykładowe cele

  • osiągnięcie wysokich pozycji na dane frazy kluczowe
  • zwiększenie ilości wejść na stronę klienta
  • zwiększenie konwersji (ilości konkretnych działań na stronie, np. wykonania telefonu, wysłania formularza kontaktowego, zakupu produktu, zapisania się do newslettera)

 

Jak wygląda komunikacja z nami?

Komunikacja może odbywać się telefonicznie, mailowo lub na podczas spotkania na żywo. Pozostajemy do dyspozycji na bieżąco w codziennym kontakcie, oczywiście w ramach rozsądku. W szczególności konsultujemy zmiany związane ze strategią kampanii SEO/SEM oraz niespodziewane wydarzenia i problemy (np. atak hakerski na stronę, istotna zmiana w algorytmie wyszukiwarki).

 

Fotografia i filmowanie

Jakiego sprzętu używasz do fotografowania i filmowania?

Przekrój sprzętu, który posiadamy jest bardzo szeroki. W głównej mierze opieramy się o pełnoklatkowe lustrzanki produkcji firmy Canon, takie jak 5D i 6D wraz z obiektywami klasy L. Dodatkowo wspieramy się nowymi aparatami marki Sonya7s i a6000. Ponadto dysponujemy świetnie wyposażonym zapleczem studyjnym, w którym posiadamy m.in. szereg lamp błyskowych sprawdzających się w fotografii produktów czy ludzi.  Łączna moc lamp błyskowych to 1700 Ws. Ponadto posiadamy dedykowane akcesoria do lamp błyskowych, aby uzyskać odpowiedni charakter fotografowanej scenerii, produktu lub ludzi.

Jeżeli chodzi o dział filmowy – w głównej mierze wykorzystujemy kamery Sony – które uzupełnione są filmowymi możliwościami lustrzanek Canona. W filmowaniu bardzo ważne jest użycie odpowiednich akcesoriów stabilizujących. Posiadamy specjalne statywy filmowe z głowicą olejową zapewniającą płynny ruch kamery. Posiadamy dodatkowo specjalne stabilizatory żyroskopowe zapewniające odpowiednią stabilizację kamery poruszającą się niezależnie od statywu. Stabilizator niweluje wstrząsy kamery wywołane krokami operatora filmowego. Dzięki czemu kamera porusza się swobodnie, a obraz jest stabilny.

W jakiej postaci otrzymujemy zdjęcia?

Gotowe, wykonane zdjęcia otrzymują Państwo w najwyżej możliwej rozdzielczości generowanej przez aparat wykorzystany do robienia danego zdjęcia. W chwili obecnej są to rozdzielczości odpowiednio 24 Megapiksele (6048 x 4032 pikseli), 20 Megapikseli (5472 x 3648 pikseli) oraz 12 Megapikseli (4240 x 2824 pikseli). Format plików jest kwestią do ustalenia. Najczęściej jest to format JPG lub TIFF. Oczywiście możemy dostarczyć plik w dowolnym innym formacie obsługiwanym przez rodzinę programów Adobe.

W jakim formacie otrzymamy film?

Gotowy film udostępniany jest w formacie MP4. Rozdzielczość przygotowanego materiału zależy od zapotrzebowania, ale dostępne rozdzielczości to 4K (3840 × 2160 pikseli), Full HD (1920 x 1080 pikseli), HD (1280 x 720 pikseli), PAL (768 x 576 pikseli). Jeżeli film będzie potrzebny w innym formacie filmowym to oczywiście zostanie on przekonwertowany zgodnie z wytycznymi klienta.

Jak wygląda przykładowa realizacja zlecenia?

Przykładowa realizacja zlecenia zaczyna się od kontaktu z klientem. Po pierwszym kontakcie, w którym dowiadujemy się o wstępnych założeniach projektu oraz zapotrzebowaniu ze strony klienta zapraszamy go na spotkanie w naszym studio fotograficznym. Na spotkaniu dokładnie określamy ramy zapotrzebowania klienta, czas realizacji, cenę zlecenia. Jeżeli wszystkie ustalenia satysfakcjonują obie strony następuje podpisanie umowy.

Przed realizacją zlecenia, w celu potwierdzenia rezerwacji terminu realizacji umowy klient wpłaca zaliczkę (zadatek) na poczet zlecenia stanowiącą 50% kosztów realizacji zlecenia. W wybranym terminie zlecenie jest realizowane. Wykonawca pojawia się z odpowiednim sprzętem i zbiera materiał filmowy lub fotograficzny. O ustalonej w umowie porze ekipa realizacyjna opuszcza teren realizacji zlecenia.

Podobnie, w ustalonym w umowie terminie realizowana jest obróbka materiału filmowego i fotograficznego. Po zakończeniu prac nad materiałem filmowym lub fotograficznym klient zawiadamiany jest mailowo lub telefonicznie o gotowym zleceniu. W przypadku materiału filmowego wysyłany jest film poglądowy zamieszczony na zewnętrznym serwerze zabezpieczony dodatkowym logowaniem na stronie Studia A7 i informacją o tym, że jest to materiał poglądowy.

W przypadku zdjęć generowane są miniaturki zdjęć o pogorszonej jakości oraz dodatkowym obrandowaniem ze strony Studia A7 mające na celu pokazanie podglądu pracy i wybranie właściwych zdjęć przez Klienta, które zostaną poddane obróbce. Klient po obejrzeniu materiału informuje o poprawkach, które chciałby nanieść na dany projekt. Po naniesieniu poprawek i akceptacji klienta, następuje rozliczenie zlecenia. Klient otrzymuje gotowy materiał w wybranym przez siebie formacie, a Studio A7 otrzymuje pozostałe 50% kwoty zlecenia.

Skąd mamy wiedzieć jak będą wyglądać nasze zdjęcia lub film?

Jeżeli państwa projekt jest na tyle unikalny, że nie ma odniesień do jego realizacji w naszym portfolio, to możecie Państwo skorzystać z własnych zasobów i podesłać nam przykłady realizacji w formie inspiracji. Dzięki takiemu zabiegowi nasi fotografowie będą dokładnie widzieć czego Państwo oczekują. Jeżeli nie będziecie Państwo w stanie samodzielnie znaleźć tego typu inspiracji, które odpowiadałyby Państwa kryteriom – możemy razem z Państwem spotkać się i w naszych bazach zdjęciowych i filmowych poszukać konkretnych odniesień do Państwa oczekiwań. Dzięki takiemu zabiegowi dostajemy bardzo precyzyjne kompozycje graficzne, które będą składać się na Wasz końcowy projekt.

Mam produkty, które chcę sprzedawać w sklepie internetowym, gdzie i jak wykonacie ich zdjęcia?
Posiadamy własne studio fotograficzne, w której wykonujemy zdjęcia produktowe i portretowe. Jest to odpowiednie miejsce do wykonywania zdjęć Państwa produktów, które później możecie oferować na swojej stronie internetowej lub w sklepie internetowym. W sytuacjach, w których produkt nie może zostać dostarczony do studia (np. jego transport jest skomplikowany lub nie zmieści się fizycznie w przestrzeni studyjnej) to istnieje możliwość, w której nasz fotograf przyjedzie do Państwa firmy lub w wybrane miejsce wraz ze sprzętem do fotografii produktowej i wykona zdjęcia danego produktu lub urządzenia na miejscu w Państwa firmie lub magazynie.  
Czy wykonane zdjęcia poddawane są obróbce fotograficznej?
Tak. Zdjęcia wykonywane przez naszych fotografów podlegają obróbce graficznej. Jednakże stopień obróbki uzależniony jest od kilku kwestii. Obróbkę fotograficzną można podzielić na 3 etapy. Bazowa, tonalna i kolorystyczna. Bazowa obróbka ma za zadanie dostosować parametry surowego zdjęcia do warunków jakie zastał fotograf w miejscu, w którym wykonywał zdjęcia. Obróbka ustala poprawny balans bieli, ekspozycję i kontrast. Obróbka tonalna odpowiedzialna jest za odpowiednią korekcję tonów na zdjęciu, a dokładnie ekspozycję świateł i cieni oraz poziomy czerni i punktów bieli. Obróbka ta ma zadanie wzmocnić wartość zdjęcia, aby zaczęło się wyróżniać w stosunku do zdjęcia obrobionego w bazowym trybie. Obróbka kolorystyczna ma na celu nałożenie filtrów fotograficznych, które wpłyną na końcowy efekt zdjęcia.    

Nie znalazłeś odpowiedzi?

Skontaktuj się z nami!