507 392 548 (pon.-pt. 10.00-18.00) kontakt@studioa7.pl

Link Dofollow

Link Dofollow

Dofollow – jest to atrybut linków, który zostaje przypisany do znaczników HTML (do znacznika a href) na stronie internetowej. W pozycjonowaniu stron bardzo ważne są linki zewnętrzne, które umieszczane na różnych serwerach prowadzą do pozycjonowanej strony internetowej.

Linki Dofollow w procesie pozycjonowania

Wyróżnia się linki dofollow, które zwiększają moc strony oraz linki nofollow, które nie mają tak dużego wpływu na moc pozycjonowania strony internetowej. Dzięki zastosowaniu na stronie linków z atrybutem dofollow, roboty Google są zachęcane do odwiedzenia również strony do które prowadzi link, co wpływa korzystnie na pozycjonowanie  strony – im więcej odnośników na stronie pochodzących z wartościowych witryn, to strona jest pozycjonowania wyżej w wynikach wyszukiwania.

Linki z atrybutem dofollow mają również zastosowanie w przypadku linkowania wewnętrznego strony internetowej, na  przykład w sklepach internetowych link odsyłający do podobnych produktów, które aktualnie są przeglądane przez użytkownika.

Należy pamiętać, aby linkowanie z atrybutem dofollow pochodziło ze stron o wysokim autorytecie Google (np. mierzone za pomocą wskaźników typu  Domain Authority, Trust Rank, Trust Flow lub Citation Flow z narzędzi Moz, Ahrefs lub Majestic), aby nie zaniżać pozycji strony poprzez linkowanie ze stron o słabej jakości (przekazanie zaufania strony pozycjonowanej poprzez linkowanie z zaufanych stron Google). Linki dofollow zdobywa się głównie poprzez pisanie unikalnych i oryginalnych tekstów oraz artykułów i blogów, które są chętnie udostępniane na innych stronach internetowych, a także poprzez publikowanie artykułów na płatnych wysoko cenionych portalach branżowych.

Przykład linka dofollow

<a href=”https://studiioa7.pl/marketopedia”>Link dofollow</a>

(lub <a href=”https://studiioa7.plrel=”dofollow”>Link dofollow</a>)

 Link dofollow

Przykład linka nofollow

<a href=”https://studiioa7.pl” rel=”nofollow”>Link nofollow</a>

W celu sprawdzenia czy link na stronie posiada atrybut nofollow czy dofollow należy sprawdzić kod źródłowy strony lub kliknięcie w odnośnik prawym przyciskiem myszy i wybranie opcji “zbadaj element”.