507 392 548 lub 531 111 181 kontakt@studioa7.pl

Link Dofollow

Link Dofollow

Dofollow – jest to atrybut linków, który zostaje przypisany do znaczników HTML (do znacznika ) na stronie internetowej. W pozycjonowaniu stron bardzo ważne są linki zewnętrzne, które umieszczane na różnych serwerach prowadzą do pozycjonowanej strony internetowej. Wyróżnia się linki dofollow, które zwiększają moc strony oraz linki nofollow, które nie mają wpływu na moc pozycjonowania strony internetowej. Dzięki zastosowaniu na stronie linków z atrybutem dofollow, roboty Google są “zmuszane” do odwiedzenia również strony z linka, co wpływa korzystnie na pozycjonowanie  strony – im więcej odnośników na stronie pochodzących z wartościowych witryn, to strona jest pozycjonowania wyżej w wynikach wyszukiwania. Linki z atrybutem dofollow mają również zastosowanie w przypadku linkowania wewnątrz strony internetowej, na  przykład w sklepach internetowych link odsyłający do podobnych produktów, które aktualnie są przeglądane przez użytkownika. Należy pamiętać, aby linkowanie z atrybutem dofollow pochodziło ze stron o wysokim autorytecie Google, aby nie zaniżać pozycji strony poprzez linkowanie ze stron o słabej jakości (przekazanie zaufania strony pozycjonowanej poprzez linkowanie z zaufanych stron Google). Linki dofollow zdobywa się głównie poprzez pisanie unikalnych i oryginalnych tekstów oraz artykułów i blogów, które są chętnie udostępniane na innych stronach internetowych, a także poprzez publikowanie artykułów na płatnych wysoko cenionych portalach branżowych. 
Przykład linka dofollow:
Link
 
W celu sprawdzenia czy link na stronie posiada atrybut nofollow czy dofollow należy sprawdzić kod źródłowy strony lub kliknięcie w odnośnik prawym przyciskiem myszy i wybranie opcji “zbadaj element”.