507 392 548 (pon.-pt. 10.00-18.00) kontakt@studioa7.pl

Marketopedia

Pozycjonowanie, SEO, SEM, social media, marketing online

 

Wyszukaj hasło…

Link bezwzględny

Link bezwzględny

Link bezwzględny - absolute link lub link sztywny - jest to adres, który zawiera pełną ścieżkę dostępu prowadzącą do danego pliku i nie zależy on od miejsca ulokowania pliku z linkiem. Należy pamiętać, że stosując linki bezwzględne, podczas przenoszenia strony na inny...

Link względny

Link względny

Link względny - ang. relative link - określa drogę jaką należy pokonać w celu przejścia z jednego pliku html do drugiego pliku html, który znajduje się w innym katalogu. Jeżeli oba pliki znajdują się w tym samym katalogu, to są dla siebie widoczne i nie trzeba...

Strona linkowana

Strona linkowana

Strona linkowana - jest to strona www, którą się pozycjonuje, czyli zwiększa jej widoczność w Internecie poprzez linkowanie (odesłanie) do niej z innych stron (strony linkujące) o wysokim wskaźniku jakości. Dzięki temu strona linkowana zyskuje w rankingu w...

Marketing szeptany

Marketing szeptany

Marketing szeptany - buzz marketing - jest to forma marketingu polegająca na przekazywaniu informacji jak największej liczbie osób poprzez spontaniczne opowiadanie lub dyskusję. Formy marketingu szeptanego Najczęstszą formą marketingu szeptanego są opisy produktów,...

Martwy link

Martwy link

Martwy link - ang. dead link, broken link - link prowadzący do nieistniejącej strony. Po kliknięciu w martwy link użytkownik zostaje przekierowany do strony, która prawdopodobnie została usunięta i wówczas zostanie wyświetlony komunikat o błędzie 404. Martwe linki nie...

Linkowanie zewnętrzne

Linkowanie zewnętrzne

Linkowanie zewnętrzne - odnośniki (hiperłącza) w postaci różnego rodzaju linków, grafik i zdjęć, które po kliknięciu przenoszą użytkownika do innej strony internetowej. Podział linkowania zewnętrznego linki przychodzące - linki ze stron o dobrej jakości (strony wysoko...

Mapa strony

Mapa strony

Mapa strony - ang. sitemap - jest to struktura całej strony internetowej, która ułatwia użytkownikowi poruszanie się po niej, a robotom Google indeksowanie jej podstron. Mapę strony stosuje się głównie w przypadku, gdy pozycjonowana strona jest rozbudowana (np. sklepy...

Linkowanie

Linkowanie

Linkowanie - ang. link building - budowanie pozycji strony za pomocą linków umieszczanych wewnątrz jednej strony (tzw. linkowanie wewnętrzne) oraz na innych stronach (linkowanie zewnętrzne). Linkowanie w procesie pozycjonowania stron internetowych Linkowanie jest...

Linki wychodzące

Linki wychodzące

Linki wychodzące - inaczej outbound links - są to odnośniki kierujące użytkowników i roboty wyszukiwarki (w tym roboty Google) z danej strony internetowej do całkiem innej strony internetowej (do innej domeny). Linki wychodzące w SEO W pozycjonowaniu mają znaczenie...

Linki przychodzące

Linki przychodzące

Linki przychodzące - inaczej backlinki - najważniejszy rodzaj linków mający wpływ na pozycjonowanie strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Linki przychodzące - charakterystyka Linki przychodzące są odnośnikami, które kierują do danej strony internetowej z innych...

Linki pośrednie

Linki pośrednie

Linki pośrednie - są to odnośniki, które kierują użytkownika danej strony oraz roboty Google do innej strony internetowej. W linkach pośrednich wykorzystywane jest przekierowanie 301 lub przekierowanie 302, które przenosi użytkownika poprzez inną domenę do...

Linki sponsorowane

Linki sponsorowane

Linki sponsorowane - są to płatne linki wyświetlane w wyszukiwarce w formie reklamy. Linki sponsorowane są oznaczone w wyszukiwarce, tak że każdy użytkownik wie, która pozycja w wynikach wyszukiwania stanowi link sponsorowany. Linki sponsorowany - studio A7 Miejsce...

Linki naturalne

Linki naturalne

Linki naturalne - linki dodawane przez użytkowników bez wiedzy właściciela danej strony kierujące bezpośrednio do jego strony. Pochodzenie linków naturalnych Linki naturalne są dodawane bezinteresownie na : różnych forach internetowych, blogach,komentarzach. Często...

Hreflang

Hreflang

Hreflang - atrybut służący do wskazywania wyszukiwarce i robotom Google w jakich językach kodowana jest strona internetowa lub jej podstrona. Przykład zastosowania atrybutu hreflang Jeżeli na danej stronie jest zastosowany atrybut hreflang na przykład dla języka...

Harmonogram wyświetlania reklam

Harmonogram wyświetlania reklam

Harmonogram wyświetlania reklam - (Ad Sheduling), jest to narzędzie w Google Ads służące do planowania harmonogramu wyświetlania reklam w określone dni i godziny (wtedy gdy statystycznie jest najwięcej wyszukiwań danych słów kluczowych), a także bez określonych...

Googlebot

Googlebot

Googlebot - robot Google - jest to program Google, który indeksuje strony internetowe. Googlebot - zadania Zadaniem Googlebota jest: odnajdywanie stron internetowych, analizowanie ich i za pomocą odnośników przechodzenie z jednej strony na drugą, tworząc indeks dla...

Google Search Console

Google Search Console

Google Search Console - (wcześniej Google Webmaster Tool) - darmowa platforma internetowa składająca się z kilku narzędzi, służących do monitorowania pozycji strony internetowej w  wynikach wyszukiwania oraz pozwalających na rozwiązywanie problemów z nią...

Google Moja Firma

Google Moja Firma

Google Moja Firma - (GMF - Google My Business) - bezpłatne narzędzie Google umożliwiające promowanie profilu swojej firmy oraz jej stronę internetową w wyszukiwarce oraz Mapach Google. Zalety korzystania z Google Moja Firma Posiadanie konta w Google Moja Firma...

Google Grafika

Google Grafika

Google Grafika - wyszukiwarka Google, która umożliwia użytkownikom przeszukiwanie plików graficznych dostępnych na stronach internetowych. Poprzez wpisanie odpowiedniego słowa kluczowego, roboty Google przeszukują strony internetowej pod względem graficznym i...

Google Analytics

Google Analytics

Google Analytics - narzędzie firmy Google służące do generowania raportów z analizy statystyk serwisów www. Główne zadania Google Analytics generowanie raportów związanych z ruchem na stronie internetowej,integrowanie konta z Google Ads i tworzenie statystyk z...

Google Adsense

Google Adsense

Google Adsense - serwis reklamowy Google przeznaczony dla właścicieli witryn internetowych, służący do rezerwowania powierzchni na stronach internetowych dla swoich reklam i późniejsze jej wykorzystanie poprzez Google Ads. Google Adsense - zastosowanie Google Adsense...

Google Ads

Google Ads

Google Ads - (do 2018 roku Google AdWords), system reklamowy Google umożliwiający wyświetlanie płatnych linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania oraz na YouTube i innych stronach. Dzięki Google Ads firma może zwiększyć liczbę odwiedzin swojej strony oraz liczbę...

Geolokalizacja

Geolokalizacja

Geolokalizacja - umożliwia ustalenie położenia użytkownika strony internetowej w celu reklamowania oraz wyszukiwania konkretnych usług i produktów znajdujących się w okolicy na przykład restauracji, sklepów, salonów usługowych, pomocy drogowej itp. Metody ustalania...

Fresh Site Bonus

Fresh Site Bonus

Fresh Site Bonus - bonus dla nowopowstałej (świeżej) strony nakładany przez Google. Dzięki Fresh Site Bonus nowa strona jest pozycjonowana wyżej w wynikach wyszukiwania niż jej prawdziwa, wypracowana pozycja. Bonus ten trwa przez kilka dni lub tygodni, a po jego...

Footer

Footer

Footer - dokładnie Footer Link - jest to link znajdujący się w dolnej części strony (w stopce), który kieruje użytkowników do innych podstron lub innych stron zewnętrznych. Footer jest często spotykany w sklepach internetowych, gdzie w dolnej części strony znajdują...

Fraza kluczowa

Fraza kluczowa

Fraza kluczowa - inaczej słowa kluczowe, to wyrazy które są wpisywane w wyszukiwarce w celu znalezienia konkretnej informacji, produktów i usług oraz wykorzystywane są w różnego typu akcjach marketingowych, reklamach i portalach społecznościowych.

Ruch na stronie

Ruch na stronie

Ruch na stronie - jest wyznacznikiem skuteczności działań SEO i oznacza liczbę użytkowników, którzy odwiedzili stronę internetową w określonym czasie. Może być również definiowany jako potencjał słów kluczowych, po wpisaniu których zwiększa się widoczność strony...

Błąd 404

Błąd 404

Błąd 404 - jest kodem błędu odpowiedzi HTTP (HTTP 404, Not Found), który oznacza, że szukana strona internetowa lub plik nie istnieje po udanym połączeniu się z serwerem, dlatego ważne jest aby nie mylić go z błędem "serwer not found", który świadczy o braku...

CPC

CPC

CPC - czyli cost per click - jest to współczynnik efektywności reklamy, czyli stosunek kosztów emisji reklamy do liczby kliknięć w tę reklamę. CPC - zastosowanie CPC stosowany jest jako model rozliczeniowy w kampaniach reklamowych internetowych tzw. Pay Per Click (PPC...

Breadcrumbs

Breadcrumbs

Breadcrumbs - w wolnym tłumaczeniu "okruszki chleba" - jest jednym z elementów nawigacji na stronie internetowej, który zwiększa jej użyteczność i ułatwia użytkownikom poruszanie się, w szczególności na bardzo rozbudowanych witrynach. Breadcrumbs - charakterystyka...

CTR

CTR

CTR - z ang. click through rate, czyli współczynnik klikalności reklamy wyrażony w procentach, jako stosunek liczby kliknięć do ilości wyświetleń danej reklamy. CTR można wyrazić wzorem CTR [%] = (liczba kliknięć w reklamę/liczba wyświetleń reklamy) * 100% Przykład...

Case study

Case study

Case study - studium/analiza przypadku. Metoda polegająca na analizie przypadku (jednostki, organizacji, zjawiska, zdarzenia, firmy lub przedsiębiorstwa), dzięki której możliwe jest rozwiązanie problemów badanego przypadku (np. porażka przedsiębiorstwa) i w...

Reklamy elastyczne

Reklamy elastyczne

Reklamy elastyczne - są to reklamy w Google Ads, które automatycznie dopasowują się do zapytań użytkownika. Google Ads tworzy z podanych nagłówków, opisów, grafik i obrazów różnego rodzaju kombinacje, które są odpowiednie i najbardziej trafne do wpisanego przez...

Reklamy natywne

Reklamy natywne

Reklamy natywne - native advertising - są to reklamy, które przedstawiają obiektywny i nieinwazyjny tekst lub artykuł niezwiązany bezpośrednio z reklamodawcą. Zadaniem reklamy natywnej jest zaciekawienie czytelnika dobrym tekstem bądź zdjęciem, a umieszczenie...

Filtr Google

Filtr Google

Filtr Google - jest to kara nakładana przez Google za tworzenie i pozycjonowanie stron niezgodnie z ustalonymi przez nich zasadami. Nałożenie filtra Google na stronę powoduje jej gwałtowny spadek w wynikach wyszukiwania, obniżenie odwiedzalności strony, a nawet jej...

Filtr ręczny

Filtr ręczny

Filtr ręczny - kara nakładana przez Google za prowadzenie strony w sposób niezgodny z ich wytycznymi. Filtr ręczny jest nakładany przez pracowników Google, którzy codziennie sprawdzają strony pod względem zgodności ze wskazówkami Google tzw. Search Quality Team. Gdzie...

Filtr algorytmiczny

Filtr algorytmiczny

Filtr algorytmiczny - jest to filtr Google nakładany automatycznie przez wyszukiwarkę bez wiedzy i informacji administratora strony. Nałożony filtr algorytmiczny charakteryzuje się tym, że powoduje on nagły spadek odwiedzalności strony oraz jej pozycji w wynikach...

Featured Snippets

Featured Snippets

Featured Snippets - wynik wyszukiwania w Google, wyświetlane jako odpowiedź na konkretne pytanie użytkownika (np. co to jest featured snippets) wraz z podanym źródłem (czyli stroną), z której pochodzi cytowana odpowiedź (najczęściej wikipedia lub strony branżowe)....

Fanpage

Fanpage

Strona dla fanów (Fan Page) - konto na portalu społecznościowym Facebook, przeznaczona dla fanów aktora, piosenkarza, malarza, ale również dla klientów (teraźniejszych i potencjalnych) danej firmy, instytucji, przedsiębiorstwa (strona firmowa). Z tego względu, że z...

Dynamic Search Ads

Dynamic Search Ads

Dynamic Search Ads - czyli dynamiczne reklamy tekstowe (DSA)  - tworzone automatycznie na podstawie już istniejących tekstów na danej stronie internetowej. Reklamy dynamiczne są płatne, jednakże strony z tą usługą podlegają indeksowaniu jak dla wyników naturalnych...

Przekierowania

Przekierowania

Przekierowania - jest to mechanizm, który pozwala na automatyczne przeniesienie użytkownika do odpowiedniej strony internetowej, na przykład jeżeli właściciel zmienił adres swojej strony internetowej lub przeniósł ją na inny serwer, a użytkownik nadal korzysta z...

Przeglądarka internetowa

Przeglądarka internetowa

Przeglądarka internetowa - jest to program komputerowy, służący użytkownikom Internetu do wyświetlania stron www, a także do pobierania różnego rodzaju treści oraz do odtwarzania plików multimedialnych takich jak filmy i muzyka. Przeglądarka internetowa działa poprzez...

Profil linków

Profil linków

Profil linków - zbiór wszystkich linków prowadzących do strony internetowej. Profil linków jest badany ze względu na jakość oraz źródło pochodzenia i jest ważnym elementem w pozycjonowaniu stron internetowych.  Badanie profilu linków Badanie profilu linków polega na:...

Domena

Domena

Domena - czyli adres strony internetowej, a dokładnie jego końcówka. Przykład i budowa domeny W adresie https://www.studioa7.pl: https:// to protokół, www to subdomena, studioa7 to nazwa domeny,.pl to rozszerzenie tzw. TLD (Top Level Domain), które wskazuje czy domena...

Pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie szerokie - jest to rodzaj pozycjonowania na frazy kluczowe typu long tail, czyli długi ogon. Pozycjonowanie szerokie jest to zaawansowany typ pozycjonowania, z tego względu, że słowa kluczowe na które pozycjonujemy stronę są konkretne i opisują...

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne - działanie marketingowe polegające na promowaniu firmy prowadzącej działalność na danym obszarze. Pozycjonowanie lokalne stosuje się w celu dotarcia do potencjalnych klientów, poszukujących produktów i usług w konkretnym mieście lub...

Planer słów kluczowych

Planer słów kluczowych

Planer słów kluczowych - narzędzie pozwalające na dobór słów kluczowych odpowiednich do tematyki strony i oferowanych produktów, dzięki którym pozycja w wynikach wyszukiwania będzie wzrastać, zwiększy się ruch na stronie, a co za tym idzie zwiększy się ilość...

DNS

DNS

DNS  - czyli Domain Names System - jest to system serwerów, które służą do przechowywania danych związanych z nazwami domen. Dzięki DNS użytkownicy posługują się łatwymi, skróconymi nazwami domen złożonych z ciągów liter i cyfr zamiast adresów IP. Mówiąc inaczej - DNS...

Personalizacja wyników wyszukiwania

Personalizacja wyników wyszukiwania

Personalizacja wyników wyszukiwania - Google Personalized Search - czyli wyświetlanie wyników wyszukiwania w przeglądarce Google pod danego użytkownika biorąc pod uwagę jego historię wyszukiwania i użyte słowa kluczowa, lokalizację oraz adres IP. Wyszukiwarka Google...

Pay Per Sale

Pay Per Sale

Pay Per Sale - płatność za sprzedaż - jest to program rozliczeniowy stosowany w reklamach internetowych, w którym reklamodawca płaci partnerowi odpowiedzialnemu za reklamę ustaloną prowizję (premię) od sprzedaży. Z tego względu, że w Pay Per Sale koszty reklamy są...

Content

Content

Content - z ang. zawartość, czyli zawartość całej strony internetowej w tym treści, obrazów, wideo, które się na niej znajdują i są wyświetlane. Każda strona internetowa powinna mieć swój jedyny i niepowtarzalny “content”, tzn. powinna mieć oryginalny wygląd, unikalne...

Pay Per Click

Pay Per Click

Pay Per Click - czyli płatność za kliknięcie - jest to rodzaj rozliczenia za reklamę internetową, w której reklamodawca płaci tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie w reklamę i zostanie przekierowany na jej stronę www. W formie rozliczeniowej Pay Per Click właściciel...

Pay Per Action

Pay Per Action

Pay Per Action - forma rozliczeniowa w reklamie internetowej, polegająca na tym, że reklamodawca płaci, gdy użytkownik wykona konkretną akcję na stronie (konwersję). Przykłady konwersji, które zalicza się do Pay Per Action Za wykonaną akcję uznaje się między innymi:...

Słowo kluczowe long tail vs. generyczne

Słowo kluczowe long tail vs. generyczne

Słowo kluczowe long tail vs. generyczne - słowa kluczowe są to wyrazy, które pomagają użytkownikowi odnaleźć interesujące go miejsce/firmę/postać oraz poszukać odpowiedzi na nurtujące go pytania. Dlatego też, dobór odpowiednich słów kluczowych jest bardzo ważny w...

Partial match anchor text

Partial match anchor text

Partial match anchor text - jest to częściowo dopasowany anchor (klikalna, widoczna część linku wewnętrznego i/lub zewnętrznego), który zawiera tylko część frazy kluczowej, a pozostała część jest zamieniona na synonim lub wyrażenie bliskoznaczne. Celem stosowania...

Osierocone strony

Osierocone strony

Osierocone strony - Orphaned pages - są to strony lub podstrony internetowe, do których nie prowadzą żadne linki zewnętrzne ani wewnętrzne. Strony osierocone nie są indeksowane przez roboty Google i tym samym nie występują w wyszukiwarce. Ich wyświetlenie jest możliwe...

Nasycenie słowami kluczowymi

Nasycenie słowami kluczowymi

Nasycenie słowami kluczowymi - keyword density - wskaźnik określający z jaką częstotliwością słowa kluczowe pojawiają się w publikowanych tekstach w odniesieniu do wszystkich słów użytych w tekście. Odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi (gęstość słów kluczowych)...

Nagłówki H1 – H6

Nagłówki H1 – H6

Nagłówki H1 - H6 Definicja nagłówków H1-H6 Nagłówki H1 - H6 - ang. header tags - inaczej znaczniki nagłówków HTML używane na stronie w celu jej optymalizacji, zwiększenia ruchu, większej czytelności oraz jako bardzo ważny czynnik pozycjonowania strony.  Nagłówki H1 -...

HTTPS

HTTPS

HTTPS - protokół określający, że połączenie użytkownik-serwer jest szyfrowane protokołem SSL i w pełni bezpieczne. Stosowanie protokołu HTTPS Rodzaj protokołu HTTPS stosuje się głównie wszędzie tam, gdzie zbierane są dane od użytkownika czyli: w bankach internetowych,...

HTTP

HTTP

HTTP - ang. Hypertext Transfer Protocol - protokół umożliwiający komunikację użytkownik - serwer, znajdujący się przed adresem strony www w oknie wyszukiwarki. HTTP jest bezstanowy, co oznacza że nie zbiera żadnych danych, jest mniej bezpieczny i ma mniejsze znaczenie...

Dopasowanie wykluczające

Dopasowanie wykluczające

Dopasowanie wykluczające  - Negative Match - typ dopasowania w reklamach Google, które blokuje ich wyświetlanie na wskazane (wykluczone) słowa i frazy kluczowe. Dopasowanie wykluczające, czyli przypisanie słów kluczowych które chcemy wyeliminować podczas wyszukiwania,...

Przekierowanie 302

Przekierowanie 302

Przekierowanie 302 - jest to rodzaj przekierowania, które tymczasowo przenosi użytkownika na inną stronę. Strona przekierowująca nadal widnieje w wynikach wyszukiwania i dzięki temu nie traci swojej pozycji. Strona przekierowująca nie przekazuje swojej mocy nowej...

Dopasowanie ścisłe

Dopasowanie ścisłe

Dopasowanie ścisłe - Exact Match - jest to typ dopasowania słów kluczowych,  w użyciu z którymi reklamy zostaną wyświetlone tylko dla konkretnego grona klientów. W dopasowaniu ścisłym słowa kluczowe należy wpisywać w nawiasach kwadratowych np. [obuwie damskie]. Dzięki...

Crawl Budget

Crawl Budget

Crawl Budget - czyli budżet indeksowania witryny - określa się jako częstotliwość odwiedzin robotów Google (Googlebota) na podstronach danego serwisu w celu jego indeksowania. Na pojęcie Crawl Budget składają się dwa czynniki 1. Crawl Rate Limit Czyli limit...