Ruch organiczny – organic traffic – czyli bezpłatny ruch na stronie. Ruch organiczny tworzą użytkownicy, którzy trafili na stronę internetową poprzez wyszukiwarkę Google, Yahoo, Bing (wpisanie bezpośrednio adresu strony w wyszukiwarce lub odpowiednich słów kluczowych). Strony bezpłatne w wynikach wyszukiwania nie są oznaczone jako reklama.
Jak zwiększyć ruch organiczny na stronie
W celu zwiększenia ruchu organicznego na stronie należy:
- wykonać audyt SEO – czyli szczegółową analizę serwisu internetowego (strony internetowej) pod kątem widoczności witryny w wynikach wyszukiwania czyi w zakresie czynników weryfikowanych przez roboty wyszukiwarki w szczególności Google,
- wykonać optymalizację strony – czyli działania polegające na ulepszaniu strony www pod względem potrzeb użytkowników oraz umocnienie i naprawienie strony pod względem słabych stron, które zostały wykryte w trakcie wykonywania audytu SEO,
- stronę odpowiednio pozycjonować aby była ona wyświetlana w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania.