Wizytówki WWW
Wizytówki WWW to proste strony firmowe lub niekomercyjne, zawierające tylko najważniejsze elementy i treść. Do tych elementów należy najczęściej logo, skondensowana oferta firmy, dane kontaktowe i dojazdowe, czasem też krótka lista korzyści wynikających ze współpracy i galeria przykładowych prac lub realizacji. Wizytówki mają być zwięzłe, atrakcyjne wizualnie i przyciągać uwagę klienta do oferty firmy.
Na co zwrócić uwagę planując wizytówkę WWW?
Wizytówki mają za zadanie zrobić jak najlepsze pierwsze wrażenie, więc dużą wagę należy przywiązać do układu znajdującego się na stronie oraz szaty graficznej i wrażeń wizualnych. Nie od dziś wiadomo bowiem, że ludzie kupują oczami. Na dobrej wizytówce WWW powinny znaleźć się przyciągające wzrok zdjęcia produktów lub usług , odpowiednio przygotowane filmy, animowane prezentacje, grafika, ikonki i podobne elementy.
Landing Pages

Przykład prostej wizytówki WWW
Czym są landing pages?
Popularne landing pages, albo potoczne landingi lub strony produktowe to nic innego jak niewielkie docelowe witryny internetowej (najczęściej składające się z pojedynczej strony WWW), które nakierowane są na jeden, ściśle określony cel meraktingowy.
Celem landing page może być np.:
- sprzedaż konkretnego produktu lub usługi (formularz zamówienia)
- pozostawienie danych kontaktowych (telefon, email)
- rejestracja w serwisie / witrynie, założenie na nim konta
- zapisanie się do newslettera, wpisanie się na listę oczekujących
- pobranie kuponu, kodu rabatowego, zniżki
- zwiększenie postrzegania marki
Strony landingowe są najczęściej ostatnim krokiem szerzej zaplanowej kampanii marketingowej (np. kampanii SEO, Adwords, marketingu społecznościowego lub szeptanego) i mają za zadanie skłonić potencjalnego klienta (tzw. lead’a) do działania.
Zwiększanie konwersji landing pages
Przemyślane landing pages
Strony docelowe (landing pages) przyjmują formę wyrazistej strony WWW z nakierowaniem na jasno określony cel i akcję użytkownika. Skuteczność takiej akcji mierzy się za pomocą stosunku wejść na stronę do wykonania owego działania. Skuteczne wykonanie założonego celu (np. pozostawienie danych kontaktowych) określa się jako konwersję.
Pamiętajmy, że strona landingowa jest tym co najczęściej widzi klient zaraz po kliknięciu w reklamę, warto więc zadbać, aby była odpowiednio przemyślana, przygotowana i zoptymalizowała oraz zawierała odpowiednie materiały (content) i skuteczny, przekonujący tekst napisany przez doświadczonego copywritera.
Testy A/B i testy MVT
Aby zwiększyć skuteczność stron landingowych stosuje się często testy A/B i testy MVT. Pierwsze z nich zakładają stworzenie dwóch różnych odmian landing page’y, różniących się jakimś elementem (np. rozmieszczeniem przycisku, innym kolorem formularza, dodaniem zdjęcia itp.).
Drugi rodzaj testów tzw. testy porównawcze MVT (Multivariate Test) od razu zakładają zmianę wielu elementów, np. inny układem strony, zmieniona szatą graficzną itd. W obydwu wariantach następuje mierzenie, która z wersji strony jest skuteczniejsza. Cześć wchodzących na stronę docelową użytkowników widzi wariant A, a druga część wariant B.
Masz więcej pytań?
Jaka jest skuteczność stron landing page?
Jak przekonać klienta, czyli co jeszcze powinno się znaleźć na wizytówce lub stronie landing page?

Aby uatrakcyjnić ofertę i zwiększyć konwersję, proponuje rozważyć (w miarę możliwości i natury państwa branży) następujące elementy, które z pewnością pozytywnie wpłyną na potencjalnego klienta:
- Firmowe logo (któee zwiększa jednocześnie rozpoznawalność marki)
- Lista najważniejszych korzyści z zakupieniu produktu
- wyróżniający się przycisk z wezwaniem do działania
- przyciągający uwagę formularz kontaktowy
- opinie i rekomendacje od klientów, które uwiarygodnią produkt
- informacje o konkretnej cenie / cennik produktów lub usług
- zdjęcia pracowników lub członków zespołu
- animowana prezentacja lub wideo opisujące produkt
- tabela porównawcza z produktem / usługą konkurencji
- wezwanie do wejścia na społeczności, ikonki społecznościowe