Ukryty tekst – hidden tekst – jest to tekst umieszczany na stronie internetowej, który jest niewidoczny dla odwiedzającego stronę użytkownika za to jest widoczny dla skanujących stronę robotów Google.
Rodzaje ukrytego tekstu na stronie
- Ukryty tekst jako biały tekst na białym tle, w tagu lub ukryty za elementem graficznym. Stosowanie tego rodzaju ukrytego tekstu jest zaliczane do Black Hat SEO, czyli praktyk niezgodnych z regulaminem Google. Celem stosowania ukrytego tekstu jest podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania.
- Ukryty tekst jako część artykułu lub innego rodzaju treści znajdującej się na stronie ale ukrytej dla użytkownika pod przyciskiem „czytaj więcej”, który wymusza interakcję użytkownika ze stroną. Tego rodzaju praktyki stosuje się głównie w celu analizy ilości osób czytających treści na danej stronie. Należy jednak pamiętać, że tego rodzaju praktyka wpływa niekorzystnie na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google, ponieważ Googlebot pozycjonuje wyżej strony bez ukrytego tekstu.