Studio A7 - agencja SEO/SEM/SXO/AI
5/5

Spis treści

Zaplecze SEO – są to wszystkie strony internetowe, fora i blogi, które tworzy się w celu umieszczania na nich linków zewnętrznych, czyli takich, które przekierowują użytkowników do strony pozycjonowanej (macierzystej). Dobrze stworzone zaplecze SEO jest najważniejszym czynnikiem w procesie pozycjonowania, który decyduje o pozycji strony w wynikach wyszukiwania.  

Tworzenie dobrego zaplecza SEO

Zaplecze SEO buduje się poprzez tworzenie stron o tematyce powiązanej ze stroną pozycjonowaną. Jeżeli strona macierzysta, którą specjalista SEO pozycjonuje dotyczy produktów dziecięcych, to będzie on publikował i kreował różnego rodzaju treści i artykuły z linkami na forach i blogach związanych z tematyką dziecięcą. 

Kolejnym ważnym krokiem podczas tworzenia zaplecza SEO jest dobór odpowiednich słów kluczowych, a także samej nazwy domeny, która również powinna być związana z tematyką strony macierzystej. Treści publikowane i udostępniane na stronach zapleczowych muszą być odpowiedniej długości i jakości, bez błędów ortograficznych i stylistycznych, nie mogą być zduplikowane ani synonimizowane przez automatyczne programy. Algorytmy Google’a analizując strony zapleczowe bardzo szybko mogą nałożyć kary w postaci filtra jeżeli wykryją treści o słabej jakości. 

Artykuły oraz wpisy w zapleczu SEO muszą być regularnie publikowane, i zawierać ciekawe i interesujące użytkownika treści z czytelnym formatowaniem ułatwiającym i zachęcającym do czytania.  

Do zaplecza SEO zalicza się również tworzenie kont na portalach społecznościowych, gdzie prowadzi się bezpośredni dialog z potencjalnymi klientami, umieszcza informacje o nowościach, promocjach i artykułach powiązanych z tematem.

Ważne jest aby strony stanowiące zaplecze SEO również były pozycjonowane i linkowane aby mogły przekazywać swoją moc stronie macierzystej.

5/5