5/5

Spis treści

Reklamy natywne – native advertising – są to reklamy, które przedstawiają obiektywny i nieinwazyjny tekst lub artykuł niezwiązany bezpośrednio z reklamodawcą. Zadaniem reklamy natywnej jest zaciekawienie czytelnika dobrym tekstem bądź zdjęciem, a umieszczenie reklamowanego produktu, usługi lub firmy odbywa się w bardzo delikatny i subtelny sposób. 

Przykłady reklamy natywnej

  • wywiad z ze znaną osobą sponsorowany przez firmę, której nazwa znajduje się w rogu artykułu i nie rzuca się czytelnikowi w oczy na pierwszym planie,
  • artykuł z maratonu ze zdjęciami zawodników, którzy na koszulkach mają logo reklamowanej firmy,
  • słynne selfie z Gali rozdania Oscarów zrobione telefonem firmy Samsung,
  • artykuł o kulinarnym świecie w mieście, gdzie delikatnie informuje się czytelnika o nowo otwartej restauracji,
  • zdjęcie do artykułu w ubraniu renomowanych firm. 

Reklamy natywne nie są powszechne ale zyskują dużą liczbę zwolenników z tego względu, że coraz więcej użytkowników blokuje wyskakujące reklamy w swoich przeglądarkach. Ich niewątpliwą zaletą jest to, że przykuwają uwagę czytelnika swoją nienachalną i ciekawą treścią.

5/5