Reklamy natywne – native advertising – są to reklamy, które przedstawiają obiektywny i nieinwazyjny tekst lub artykuł niezwiązany bezpośrednio z reklamodawcą. Zadaniem reklamy natywnej jest zaciekawienie czytelnika dobrym tekstem bądź zdjęciem, a umieszczenie reklamowanego produktu, usługi lub firmy odbywa się w bardzo delikatny i subtelny sposób.
Przykłady reklamy natywnej
- wywiad z ze znaną osobą sponsorowany przez firmę, której nazwa znajduje się w rogu artykułu i nie rzuca się czytelnikowi w oczy na pierwszym planie,
- artykuł z maratonu ze zdjęciami zawodników, którzy na koszulkach mają logo reklamowanej firmy,
- słynne selfie z Gali rozdania Oscarów zrobione telefonem firmy Samsung,
- artykuł o kulinarnym świecie w mieście, gdzie delikatnie informuje się czytelnika o nowo otwartej restauracji,
- zdjęcie do artykułu w ubraniu renomowanych firm.
Reklamy natywne nie są powszechne ale zyskują dużą liczbę zwolenników z tego względu, że coraz więcej użytkowników blokuje wyskakujące reklamy w swoich przeglądarkach. Ich niewątpliwą zaletą jest to, że przykuwają uwagę czytelnika swoją nienachalną i ciekawą treścią.