Filtr Google – jest to kara nakładana przez Google za tworzenie i pozycjonowanie stron niezgodnie z ustalonymi przez nich zasadami. Nałożenie filtra Google na stronę powoduje jej gwałtowny spadek w wynikach wyszukiwania, obniżenie odwiedzalności strony, a nawet jej usunięcie (ban Google).
Podział filtra Google
Filtr Google dzieli się na:
- filtr ręczny – nakładany przez członków Quality Search Team Google, którzy codziennie sprawdzają strony pod kątem zgodności z zasadami Google, administrator dostaje informacje o nałożeniu na jego stronę filtra ręcznego w Google Search Console,
- filtr algorytmiczny – jest automatycznie nakładany na stronę przez wyszukiwarkę, a administrator strony nie jest o tym informowany.
Przyczyny nakładania filtra Google
- powielanie treści,
- duplikację stron,
- udostępnianie treści o niskiej jakości,
- linki spamerskie itp.
Wytyczne odnośnie projektowanie oraz pozycjonowania stron narzucone przez Google można znaleźć na stronie Google w zakładce “Wskazówki dla Webmasterów”.