507 392 548 (pon.-pt. 10.00-18.00) kontakt@studioa7.pl

Marketopedia

Pozycjonowanie, SEO, SEM, social media, marketing online

 

Wyszukaj hasło…

Dane strukturalne

Dane strukturalne

Dane strukturalne - są to znaczniki na stronie internetowej, które pozwalają zrozumieć Googlebot'owi rodzaj i sens prezentowanej treści. Dane strukturalne występują w postaci kodu HTML. Przykład zastosowania danych strukturalnych Wpisany na stronie ciąg znaków dzięki...

Remarketingowe listy adresów e-mail

Remarketingowe listy adresów e-mail

Remarketingowe listy adresów e-mail - Remarketing List for Search Ads - jest to rodzaj ustawienia remarketingu w Google Ads. Reklamy są wyświetlane z listy e-mail, na której są zapisani użytkownicy, którzy zalogowali się w przeglądarce Google, YouTube lub Gmail-u....

Pozycjoner

Pozycjoner

Pozycjoner - czyli specjalista SEO, osoba zajmująca się pozycjonowaniem stron internetowych. Dobry pozycjoner jest na bieżąco z aktualnościami wprowadzanymi przez Google, które wprowadza do pozycjonowanych stron www. Pozycjonerzy dążą do tego, aby pozycjonowane przez...

Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron -  jest to działanie mające na celu wypromowanie strony internetowej, w taki sposób aby znalazła się jak najwyżej w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Użytkownicy poszukujący danego produktu, usługi lub firmy wpisują w wyszukiwarkę...

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie - jest to proces w marketingu mający na celu wypromowanie wizerunku marki, firmy lub produktu w taki sposób aby wyróżniał się na tle konkurencji. Pozycjonowanie ma za zadanie tak ukształtować ofertę produktu, usługi lub firmy aby była ona kojarzona i...

Graf Wiedzy

Graf Wiedzy

Graf Wiedzy - Knowledge Graph - narzędzie wyszukiwarki Google uruchomione w USA w 2012 roku, w Polsce działa od 2013 roku. Graf wiedzy - do czego służy Pomaga użytkownikom znaleźć szczegółowe informacje na temat interesującego ich zagadnienia np. sławnej osoby,...

Rich Snippet

Rich Snippet

Rich Snippet - inaczej dane strukturalne, mikro dane lub znaczniki Google. Są to dodatkowe elementy występujące przy wynikach wyszukiwania. Rich Snippet - rodzaje Rich Snippet to między innymi: Breadcrumbs - czyli tzw. okruszki, jest to dodatkowa linijka nad wynikiem...

Meta Dane

Meta Dane

Meta Dane - czyli dane o danych. Jest to zbiór informacji określające źródła informacji, czyli “informacje o informacjach”. Pomagają uporządkować oraz zidentyfikować informacje opisujące dany obiekt.  Meta dane - podział Metadane dzieli się na: metadane...

Meta tagi

Meta tagi

Meta tagi - czyli znaczniki meta, umieszczane w sekcji <head> w kodzie strony, odpowiadają za indeksowanie, wyświetlanie i pozycjonowanie przez roboty przeglądarki stron internetowych.  Meta tagi mają ułatwić robotom wyszukiwarki indeksację stron i dzięki temu...

Meta Keywords

Meta Keywords

Meta Keywords - jest to rodzaj metatagu, który odpowiada za przedstawienie istotnych dla danej strony słów kluczowych. Zapisuje się je w kodzie strony i opisują zawartość witryny. Słowa kluczowe wpisuje się z małej litery po przecinku.  Meta keywords a pozycjonowanie...

Meta Description

Meta Description

Meta Description - jest torodzaj metatagu, który krótko opisuje zawartość strony, wyświetlany jest pod tytułem i adresem strony w wynikach wyszukiwania. Użytkownik szukający informacji jako pierwsze w wynikach wyszukiwania zobaczy opis w meta description. Dlatego też,...

Meta Robots

Meta Robots

Meta Robots - czyli metatag robots, jest ściśle powiązany z procesem indeksowania i wyświetlania stron internetowych przez roboty wyszukiwarki. Umieszczany jest w sekcji <head> danej strony. Stosowanie metatagu robots na stronie informuje roboty w jaki sposób mają...

Mikrodane

Mikrodane

Mikrodane - są jednym z rodzaji danych strukturalnych, których zadaniem jest ułatwienie robotom przeglądarki zrozumienie treści strony podczas indeksowania. Dodaje się je do kodu źródłowego strony, korzystając ze słownika mikrodanych dostępnego na stronie...

Sitemap

Sitemap

Sitemap - czyli mapa strony, mapa witryna, to protokół XML który ma na celu ułatwienie indeksowania robotom przeglądarki. Sitemap, czyli zbiór wszystkich adresów URL strony oraz różnych informacji na jej temat między innymi o ilości grafiki czy ostatniej modyfikacji. ...

Widget

Widget

Widget - czytaj widżet - jest to dodatkowy element na stronie internetowej lub w urządzeniu mobilnym, który ma za zadanie zwiększyć funkcjonalność i poprawić estetykę na stronie.  Widget - zastosowanie Widget na stronach internetowych występuje głównie w postaci...

FTP

FTP

FTP - ang. File Transfer Protocol - jest to protokół sieciowy, który służy do komunikacji użytkownik - serwer, wykorzystujący połączenie TCP/IP. Za pomocą FTP można tworzyć strony online, przechowywać zdjęcia, edytować plik .htaccess, tworzyć kopie zapasowe plików i...

SEM

SEM

SEM - ang. Search Engine Marketing - czyli marketing w wyszukiwarkach internetowych, który ma na celu zwiększyć widoczność oraz pozycję strony w SERP.  Działania zaliczane do SEM Na działania SEM składa się: SEO czyli pozycjonowanie i optymalizacja stron...

PHP

PHP

PHP - kiedyś Personal Home Pages, teraz PHP Hypertext Preprocessor - jest to język programowania stworzony w 1994 roku i do tej pory stosowany do tworzenia stron internetowych. PHP - krótka charakterystyka PHP wykorzystuje się najczęściej do tworzenia skryptów po...

Nawigacja fasetowa

Nawigacja fasetowa

Nawigacja fasetowa - to nic innego jak wyszukiwanie po tak zwanych filtrach, czyli cechach szczególnych dla danego produktu. Przykład nawigacji fasetowej Przykładem nawigacji fasetowej jest użycie filtrowania w sklepie internetowym ze względu na: zakres cenowy, kolor...

Pamięć podręczna wyszukiwarki

Pamięć podręczna wyszukiwarki

Pamięć podręczna wyszukiwarki - cache Google, cache przeglądarki - czyli ostatnia kopia zaindeksowanej przez Googlebota strony internetowej. Pamięć podręczna przeglądarki informuje użytkownika kiedy Googlebot ostatnio odwiedził stronę oraz co na niej zaindeksował. ...

Pingowanie

Pingowanie

Pingowanie - jest to informowanie robotów Google o pojawieniu się nowej treści na stronie. Pingowanie w pozycjonowaniu stron internetowych Pingowanie wykorzystuje się w procesie pozycjonowania i jego celem jest “zaproszenie” Googlebota do odwiedzenia strony...

Paginacja

Paginacja

Paginacja - czyli numerowanie, stronicowanie kolejnych podstron danej strony internetowej. Paginacja - stosowanie Paginację stosuje się głównie: w sklepach internetowych, na blogach,na forach, w publikowanych artykułach o długiej treści.  Celem paginacji, czyli...

Mobile First Index

Mobile First Index

Mobile First Index - jest to planowane na marzec 2021 roku wdrożenie przez Google działania, które ma na celu jako pierwsze indeksować strony, które posiadają wersję mobilną. Smartphone Googlebot, będzie analizował tylko strony dostosowane do wyświetlania się na...

Time to first byte

Time to first byte

Time to first byte - skrót TTFB - czyli czas reakcji serwera, który jest wyznaczany poprzez pomiar czasu, który upłynął od wpisania adresu strony www w przeglądarce lub kliknięcia w baner reklamy do załadowania się strony, czyli odpowiedzi serwera.  Time To First...

Zaplecze SEO

Zaplecze SEO

Zaplecze SEO - są to wszystkie strony internetowe, fora i blogi, które tworzy się w celu umieszczania na nich linków zewnętrznych, czyli takich, które przekierowują użytkowników do strony pozycjonowanej (macierzystej). Dobrze stworzone zaplecze SEO jest najważniejszym...

Szablon graficzny

Szablon graficzny

Szablon graficzny - są to szablony czyli gotowe projekty stron www, znane również jako templatki, które ułatwiają webmasterom tworzenie stron internetowych. Szablony graficzne różnią się między sobą sposobem prezentacji treści, schematem wprowadzania oraz grafiką....

Nienaturalny profil linków

Nienaturalny profil linków

Nienaturalny profil linków - czyli linki przychodzące (backlinki) do pozycjonowanej strony, które nie spełniają wymagań algorytmów Google, a po ich wykryciu może zostać nałożona na stronę kara w postaci filtra. Stosowanie nienaturalnego profilu linków ma na celu...

Panel domeny

Panel domeny

Panel domeny - czyli panel administracyjny, za pomocą którego właściciel serwisu, komputera lub usługi może dokonywać różnego rodzaju zmian konfiguracyjnych związanych z działaniem aplikacji. Panel domeny jest tak skonstruowany aby każdy użytkownik będący...

Monitoring pozycji

Monitoring pozycji

Monitoring pozycji - jest to proces ciągłego sprawdzania pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Na czym polega monitoring pozycji Monitoring pozycji polega na analizowaniu usytuowania strony w wyszukiwarce na różne słowa kluczowe oraz eliminowanie błędów przy...

Product Listing Ads

Product Listing Ads

Product Listing Ads - PLA - jest to format reklamy Google przeznaczony dla sklepów internetowych. Reklama wyświetlana jest w wynikach wyszukiwania, po wpisaniu przez użytkownika szukanego produktu, wraz ze zdjęciem, ceną, opiniami oraz nazwą sklepu, gdzie można go...

Precle

Precle

Precle - czyli presell pages, są to strony internetowe, na których umieszcza się krótkie teksty opisujące pozycjonowaną firmę bądź usługę wraz ze słowa kluczowymi i linkami do strony www. Zadaniem precli jest zwiększenie pozycji w wynikach wyszukiwania strony poprzez...

Not provided

Not provided

Not provided - ukrywanie słów kluczowych w Google Analytics i innych programach statystycznych. Not provided - występowanie Informacja “Not provided” jest wyświetlana w miejscu, gdzie wcześniej były zawarte informacje o wpisywanych przez użytkowników słowach...

Noindex

Noindex

Noindex - jest to dyrektywa, która może występować jako metatag lub jako nagłówek w odpowiedzi HTTP, informująca roboty przeglądarki aby nie indeksowały skanowanej strony. Jeżeli podczas skanowania strony przez roboty przeglądarki znajdą dyrektywę noindex, to nie...

Supplemental index

Supplemental index

Supplemental index - jest to poboczny indeks wyszukiwarki, czyli indeks w którym znajdują się strony internetowe pominięte przez algorytmy Google podczas wyszukiwania na daną frazę kluczową. Strony takie nie są wyświetlane w wynikach wyszukiwania.  Strony w...

Wiadomości Google

Wiadomości Google

Wiadomości Google - jest to aplikacja Google, która kumuluje informacje z różnych serwisów informacyjnych w jednym miejscu. Powstała w 2002 roku i jest dostępna pod adresem www.news.google.pl Wiadomości Google można personalizować, udostępniać na innych portalach oraz...

Tytuł strony

Tytuł strony

Tytuł strony - jest to znacznik HTML umieszczony w sekcji <head> kodu źródłowego strony. Dobranie odpowiedniego tytułu strony jest bardzo ważnym czynnikiem rankingowym w pozycjonowaniu. Gdzie jest wyświetlany tytuł strony Tytuł strony internetowej wyświetla się: w...

RWD

RWD

RWD - ang. Responsive Web Design - czyli strona responsywna. Jest to rodzaj strony internetowej, która została tak zaprojektowana aby skutecznie dopasowywać się i poprawnie wyświetlać zawartość na ekranach o różnej rozdzielczości, tzn. tabletach, laptopach, telefonach...

Landing page

Landing page

Landing page - jest to szczególny rodzaj strony głównej (docelowej), która ma na celu przekazanie oferty marketingowej, informacji o zniżkach i promocjach lub zebranie od odwiedzających użytkowników danych osobowych (imię, nazwisko, adres e-mail, numer...

Subdomena

Subdomena

Subdomena - inaczej nazywana również poddomeną, jest to strona internetowa niższego rzędu niż domena, stanowiąca część domeny i pozwalająca na wyodrębnienie ze strony głównej blogów, forów dyskusyjnych, sklepów internetowych, poczty elektronicznej oraz podstron dla...

Search Quality Team

Search Quality Team

Search Quality Team - SQT - jest to zespół pracowników firmy Google, których zadaniem jest dbanie o wysoką jakość wyników wyszukiwania poprzez analizę stron internetowych oraz zapobieganiu spamu. Pracownicy Search Quality Team po wykryciu spamu lub stron niezgodnych z...

SERM

SERM

SERM - ang. Search Engine Reputation Management - jest to proces polegający na budowaniu pozytywnego wizerunku firmy w Internecie poprzez korygowanie i aktualizowanie jej strony internetowej oraz na usuwaniu niekorzystnych, negatywnych opinii i komentarzy.  Celem SERM...

SERP

SERP

SERP - ang. Search Engine Results Page - jest to strona www, która wyświetla wyniki wyszukiwania na podstawie wpisanej frazy kluczowej w wyszukiwarce. SERP - krótka charakterystyka SERP prezentuje jako wyniki wyszukiwania strony internetowe wraz z ich tytułami,...

Sitelinks

Sitelinks

Sitelinks - są to linki do podstron wyświetlane przez algorytmy Google pod wynikiem wyszukiwania. Sitelinks mają ułatwić poruszanie się i odnalezienie przez użytkownika informacji, której szuka. Algorytmy Google analizują daną stronę w kontekście wyszukiwanej frazy...

Site-wide link

Site-wide link

Site-wide link - jest to link, który występuje na każdej podstronie strony internetowej, forach i blogach. Site-wide link można znaleźć głównie u dołu strony w tak zwanej stopce lub sygnaturze.

Maksymalny CPC

Maksymalny CPC

Maksymalny CPC - czyli maksymalny koszt kliknięcia. Jest to maksymalna stawka ustalona przez właściciela reklamy (lub automatycznie dobrana w Google Ads), jaką zgodził się on zapłacić za każde kliknięcie w reklamę przez użytkownika.  Maksymalny CPC może być różny w...

KPI

KPI

KPI - ang. Key Performance Indicators - czyli kluczowe wskaźniki efektywności. KPI - charakterystyka KPI służą do monitorowania efektów oraz poprawności założonego celu w przedsiębiorstwie. Analiza KPI jest bardzo ważna i dostarcza szeregu niezbędnych informacji...

Liczba wyszukiwań

Liczba wyszukiwań

Liczba wyszukiwań - jest to wartość dostępna w Google Keyword Planner, która informuje o ilości wyszukiwań po wpisaniu przez użytkownika danej frazy lub słowa kluczowego. Parametr ten odnosi się do operacji wykonanych w ciągu ostatniego miesiąca. Analiza liczby...

Przewidywany współczynnik CTR

Przewidywany współczynnik CTR

Przewidywany współczynnik CTR - czyli przewidywany współczynnik klikalności. Jest to wartość szacowana w Google Ads, która informuje jaki jest stopień prawdopodobieństwa kliknięcia w reklamę przez użytkownika po wpisaniu danej frazy kluczowej.  Przewidywany...

Średnia liczba wyszukiwań

Średnia liczba wyszukiwań

Średnia liczba wyszukiwań - jest to wskaźnik, dostępny w Google Keyword Planner, informujący właściciela strony internetowej ile razy w ciągu ostatniego miesiąca zostało wpisane słowo kluczowe. Dane te stanowią średnią liczbę z ostatnich 12 miesięcy.  Średnia liczba...

Zrzekanie się linków

Zrzekanie się linków

Zrzekanie się linków - jest to proces, który specjaliści SEO podejmują w stosunku do niechcianych linków prowadzących na stronę pozycjonowaną, czyli linków pochodzących ze stron o niskiej jakości oraz takich, które mogą być uznawane przez Google za spamerskie.  Tego...

Wynik jakości

Wynik jakości

Wynik jakości -  jest to narzędzie diagnostyczne dostępne w Google Ads, które informuje o jakości wyświetlanych reklam. Wynik jakości - wyznaczanie Wynik jakości jest oznaczany w skali od 1 do 10. Im wyższy wynik jakości tym reklama wypada korzystniej na tle innych...

Webinar

Webinar

Webinar - webinarium, czyli seminarium internetowe, które jest przeprowadzane w systemie online dzięki technologii webcast.  Zalety webinarium Webinar jest to nowoczesny sposób przekazywania informacji, głównie marketingowych, w czasie rzeczywistym, przy użyciu...

Katalogowanie

Katalogowanie

Katalogowanie - jest to sposób pozycjonowania stron internetowych przez specjalistów SEO polegający na dodawaniu pozycjonowanej strony do katalogów internetowych. Katalogowanie jest to stara praktyka, stosowana już tylko przez bardzo małą grupę pozycjonerów.  Zasady...

SWL

SWL

SWL - czyli system wymiany linków. Jest to działanie niezgodne z regulaminem Google dotyczącego pozycjonowania stron internetowych i zaliczane jest do praktyk Black Hat SEO.  System wymiany linków (SWL) pozwala na automatyczne i szybkie publikowanie linków kierujących...

White Hat SEO vs. Black Hat SEO

White Hat SEO vs. Black Hat SEO

Celem każdego specjalisty SEO oraz webmastera jest to, aby strona internetowa znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, najlepiej na pierwszym miejscu. Dzięki temu, jest ona widoczna dla użytkowników, zwiększa się sprzedaż, wzrasta konwersja, więcej...

White Hat SEO

White Hat SEO

White Hat SEO - są to działania z zakresu SEO zgodne z wytycznymi Google mające na celu zwiększenie widoczności strony internetowej oraz osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.  Charakterystyka White Hat SEO White Hat SEO, czyli: kierowanie się etyką...

User-Agent

User-Agent

User-Agent - jest to nagłówek identyfikacyjny aplikacji klienckiej, która informuje, z jakiego rodzaju oprogramowania (na przykład wyszukiwarki, przeglądarki) korzysta dany internauta.  Roboty Google posiadają swój własny user-agent, dlatego też są rozpoznawane przez...

User Experience

User Experience

User Experience - doświadczenie użytkownika, UX - jest to ogół wrażeń jakie doświadcza konsument podczas korzystania z danego produktu. User Experience odnosi się głównie do przestrzeni cyfrowej, czyli korzystania przez internautę stron internetowych. Na podstawie...

Infografika

Infografika

Infografika - jest to forma przekazywania informacji poprzez wykorzystanie różnego rodzaju wizualizacje. Przykłady infografiki Infografika to między innymi: mapy,wykresy,diagramy,tabele,rysunki,obrazy,wypunktowania,różne kolory czcionek,odpowiednią kolorystykę. ...

Referrer

Referrer

Referrer - jest to adres strony internetowej odsyłający do docelowej strony www. Referrer jest wysyłany w nagłówku żądania HTTP. Dla właścicieli stron internetowych służy on do rozróżniania źródeł, z których pochodzą wejścia na daną witrynę. Przykład z Wikipedii Jeśli...

Link

Link

Link - inaczej hiperłącze, odnośnik, odsyłacz - jest to element nawigacyjny, za pomocą którego użytkownik przenosi się do innej strony, pliku lub obrazu poprzez kliknięcie w niego. Link może występować w postaci pełnego adresu, do którego kieruje na przykład...

Recaptcha

Recaptcha

Recaptcha - jest to narzędzie stosowane przez właścicieli stron internetowych w celu ochrony przed spamerskimi robotami, które komentują masowo blogi i fora oraz automatycznie zakładają fałszywe konta. Narzędzie recaptcha wymusza na użytkowniku strony przed...

Link juice

Link juice

Link juice - dosłownie sok z linków - oznacza moc linków, czyli moc jaką przekazuje link umieszczony na innej stronie, stronie pozycjonowanej. Linki, które przekazują moc stronie pozycjonowanej są to linki z atrybutem dofollow. Na wartość linków, a tym samym na moc...

Tytuł linka

Tytuł linka

Tytuł linka - link title - jest to atrybut ułatwiający użytkownikowi orientację na stronie www, gdzie w tekście znajdują się różnego rodzaje linki odsyłające do innych stron/podstron lub obrazów. Tytuł linka - najważniejsze cechy Tytuł linka tworzy się, gdy jego...