507 392 548 lub 531 111 181 kontakt@studioa7.pl

Marketopedia

słownik pojęć marketingu online (SEO, SEM, social media)

ROI

ROI

ROI - ang. return on investment - jest to wskaźnik rentowności, który określa zwrot z inwestycji. ROI informuje przedsiębiorców czy założony projekt jest opłacalny i czy warto w niego inwestować. Wskaźnik ROI mierzy również efektywność działania firmy niezależnie od...

Robots txt

Robots txt

Robots txt - jest to plik, znajdujący się na stronie ułatwiający robotom wyszukiwarki jej indeksowanie. Stosowanie pliku robots.txt jest bardzo ważnym elementem optymalizacji strony oraz procesu pozycjonowania.  Plik robots.txt informuje roboty wyszukiwarki, na którą...

Robot wyszukiwarki internetowej

Robot wyszukiwarki internetowej

Robot wyszukiwarki internetowej -  nazywany również Googlebot, bot, pająk, robot Google - jest to program komputerowy, bez którego system Google nie działałaby prawidłowo. Robot wyszukiwarki internetowej pełni bardzo ważną funkcję i odpowiada za pozycjonowanie stron...

Linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne  - odnośniki (hiperłącza) w postaci linków lub grafik i zdjęć, kierujące użytkownika strony internetowej do innych podstron w obrębie tej strony. Linkowanie wewnętrzne ułatwia poruszanie się użytkownikom po stronie, dzięki czemu staje się ona...

Google Merchant Center

Google Merchant Center

Google Merchant Center - rodzaj narzędzia Google stosowany do reklamy produktów głównie przez sklepy internetowe, polegające na wyświetlaniu produktu wraz z jego opisem. ceną, opinią oraz nazwą sklepu, w którym można go znaleźć. Wyszukiwanie następuje po wpisaniu...

Dopasowanie przybliżone

Dopasowanie przybliżone

Dopasowanie przybliżone - Broad Match - typ dopasowania w Google Ads  stosowany najczęściej i występujący jako opcja automatyczna, ponieważ pozwala dotrzeć do jak największej ilości użytkowników. W tym typie dopasowania słowa kluczowe będą wyszukiwane nawet, gdy...

Exact Match Domain

Exact Match Domain

Exact Match Domain (EMD) - nazwa domeny, która pokrywa się ze słowem kluczowym pozycjonowanej strony. EMD służy do szybkiego nakierowania użytkownika na szukaną przez niego frazę kluczową, np. użytkownik, który wpisze w wyszukiwarkę szukaną frazę kluczową “fotograf...

Dopasowanie słów kluczowych

Dopasowanie słów kluczowych

Dopasowanie słów kluczowych - keyword match type - dzięki odpowiednio dobranego dopasowaniu słów kluczowych w Google AdWords webmaster może kontrolować, na jakie słowa kluczowe i frazy zbliżone będą wyświetlane reklamy produktów i usług . Wyróżnia się pięć typów...

Disavow Tool

Disavow Tool

Disavow Tool - narzędzie wprowadzone w 2012 roku przez Google, którego celem jest usuwanie niechcianych linków ze swojej strony przez webmastera. Narzędzie to zostało stworzone aby blokować linki zewnętrzne, które mogą wpływać na spadek pozycji w wyszukiwarce. Powinno...

Direct Admin

Direct Admin

Direct Admin - jest to graficzny panel zarządzania serwerem, który ułatwia użytkownikowi zarządzanie swoją stroną internetową. Jest to program bardzo intuicyjny przydatny głównie dla początkujących użytkowników.  Podczas stosowania DirectAdmin użytkownik nie musi znać...

Dopasowanie do wyrażenia

Dopasowanie do wyrażenia

Dopasowanie do wyrażenia - Phrase Match, dopasowanie do frazy - typ dopasowania w Google Ads (system reklamowy Google), który pozwala wyszukiwać dane słowo kluczowe poprzez kilka fraz z nim związanych. Na przykład, wpisując w wyszukiwarkę słowo kluczowe “obrazy na...

Data Center

Data Center

Data center  - z ang. “centrum danych”, to specjalistyczny obiekt lub grupa obiektów przeznaczonych pod zabudowę i eksploatację infrastruktury informatycznej  (IT Infrastructure), w skład której wchodzą między innymi: serwery fizyczne, macierze dyskowe, urządzenia...

Czynniki rankingowe

Czynniki rankingowe

Czynniki rankingowe - czyli czynniki rankingowe Google, które wpływają na pozycjonowanie strony internetowej oraz jej widoczność. Dokładną liczbę czynników rankingowych zna tylko Google, ale wielu specjalistów zajmujących się SEO stara się je poznać. Znaczna jednak...

CMS

CMS

CMS  - z ang. Content Management System czyli System Zarządzania Treścią. Dzięki CMS użytkownik może bezpłatnie, szybko i bez wiedzy informatycznej zarządzać treścią i zbudować stronę internetową z panelem administracyjnym (dodawać i usuwać tekst, grafikę, zdjęcia,...

Audyt UX

Audyt UX

Audyt UX - czyli audyt użyteczności to analiza ekspercka której celem jest kompleksowa ocena (ilościowa i jakościowa) serwisu internetowego np. strony, bloga, sklepu, czy aplikacji pod kątem użyteczności i zgodności z przyzwyczajeniami i oczekiwaniami jego...

Newsletter

Newsletter

Newsletter - jest to biuletyn informacyjny wysyłany jako wiadomość e-mail na pocztę elektroniczną klientów, w celu utrzymania stałego kontaktu i budowania dobrych relacji. Newsletter ma za zadanie dostarczyć użytkownikowi informacji na temat nowości, aktualnych...

Doorway Page

Doorway Page

Doorway Page - inaczej zwana Jump Page lub strona przejściowa - jest to technika wykorzystywana przy pozycjonowaniu stron w Black Hat SEO, czyli w “negatywnym pozycjonowaniu”. Doorway page jest to strona internetowa, która przekierowuje na inną witrynę (docelowo na...

Domain Authority

Domain Authority

Domain Authority (DA) - czyli Autorytet Domeny - jest to wskaźnik opracowany przez firmę MOZ porównywalny do algorytmu PageRank opracowanego przez firmę Google, który określa konkurencyjność domeny w wyszukiwaniach Google (jak dana witryna wypada w wynikach...

Certyfikat SSL

Certyfikat SSL

Certyfikat SSL (Secure Socket Layer) - jest to protokół sieciowy wykorzystywany do nawiązywania bezpiecznych połączeń internetowych pomiędzy przeglądarką internetową a serwerem z danymi. Ponadto, poświadcza wiarygodność domeny oraz jej właściciela i gwarantuje...

Artykuł sponsorowany

Artykuł sponsorowany

Artykuł sponsorowany - w ujęciu ogólnym jest formą natywnej reklamy (która jest przeciwieństwem agresywnych i bezpośrednich form reklamy) zamieszczanej w serwisach internetowych lub prasie. Artykuł sponsorowany to płatna treść reklamowa o stosunkowo wysokiej jakości...

Audyt SEO

Audyt SEO

Audyt SEO - jest to proces szczegółowej analizy serwisu internetowego (strony internetowej) pod kątem widoczności witryny w wynikach wyszukiwania czyi w zakresie czynników weryfikowanych przez roboty wyszukiwarki w szczególności Google. Celem audytu SEO jest...

Algorytm Google

Algorytm Google

Algorytm wyszukiwarki Google - Jest to ściśle zdefiniowany mechanizm działania umożliwiający wyszukiwarce znalezienie trafnych i przydatnych wyników wyszukiwania w jak najkrótszym czasie. Algorytm Google jest poddawany ciągłym poprawką i ulepszeniom w celu zapewnienia...

Aktualizacja algorytmu

Aktualizacja algorytmu

Aktualizacja algorytmu Google - Jest to ciągły proces rozwoju i wprowadzania zmian w algorytmach wyszukiwarki Google. Wprowadzane aktualizacje oraz ich częstotliwość mają potężny wpływ na całą branże SEO. Bardzo duża ilość zmian i optymalizacji wprowadzanych w...

Algorytm Google Koliber

Algorytm Google Koliber

Algorytm Google Koliber - algorytm Koliber (ang. "Hummingbird") został oficjalnie wprowadzony w 2013 roku z okazji 15 urodzin Google. Ocenia się, że zakres działania algorytmu obejmuje ponad 90% światowych wyników wyszukiwania w przeglądarce Google. Koliber...

Anchor

Anchor

Anchor - zwany również jako Anchor Text, treść linka, kotwica jest to treść umieszczona w kodzie HTML pomiędzy tagiem otwierającym i zamykającym i jest to link, który wyświetla się w postaci ustalonej treści kotwicy. Przykładowy anchor tekst umieszczony w kodzie HTML:...

Cloaking

Cloaking

Cloaking - ukrywanie treści na stronach internetowych. Jest to metoda prezentacji innej treści użytkownikowi danej strony internetowej niż robotowi Google, który indeksuje daną stronę. Stosowanie metod Cloackingu nie jest zgodne z ogólnie przyjętymi zasadami SEO i ...

Link Nofollow

Link Nofollow

Link nofollow - jest to atrybut linków, który do 1 marca 2020 roku nie zwiększał mocy strony pozycjonowanej, w odróżnieniu do linków dofollow. Od tego czasu Google wprowadziło aktualizację i linki nofollow mogą być brane pod uwagę w rankingach, ale nadal informują...

Link Dofollow

Link Dofollow

Dofollow - jest to atrybut linków, który zostaje przypisany do znaczników HTML (do znacznika ) na stronie internetowej. W pozycjonowaniu stron bardzo ważne są linki zewnętrzne, które umieszczane na różnych serwerach prowadzą do pozycjonowanej strony internetowej....

Analiza słów kluczowych

Analiza słów kluczowych

Analiza słów kluczowych - analiza słów kluczowych (fraz kluczowych) to jeden z najważniejszych i najistotniejszych procesów przeprowadzanych w początkowym etapie, a w zasadzie przed właściwym przystąpieniem do realizacji działań marketingowych SEO. Analiza słów...

Copywriting

Copywriting

Copywriting -  tworzenie przez copywritera tekstów stosowanych w reklamach, ulotkach, a także w SEO (tzw. SEO copywriting), czyli tworzenie tekstów użytkowych, wykorzystywanych w marketingu. Copywriting jest szeroko stosowany nie tylko w Internecie na różnego rodzaju...

Accelerated Mobile Pages

Accelerated Mobile Pages

Accelerated Mobile Pages - przyśpieszone strony mobilne (w skrócie AMP) to standard kodowania open source stworzony w celu poprawnego i szybkiego ładowania się stron na urządzeniach mobilnych, Projekt wspierany i rozwijany przez Google z myślą m. in. o użytkownikach...

Atrybut Alt

Atrybut Alt

Atrybut Alt - Alt to alternatywny opis grafiki (obrazów, zdjęć, ilustracji itp.) zamieszczonej na stronie internetowej. Opis alternatywny zawiera informacje na temat tego, co widnieje na danej grafice. Roboty wyszukiwarek (roboty indeksujące) czytają opis obrazka w...

Algorytm Google Pingwin

Algorytm Google Pingwin

Algorytm Google Pingwin - Algorytm wprowadzony po Pandzie, którego zadaniem jest obniżanie pozycji stron pozycjonowanych niezgodnie z wytycznymi Google, dotyczy to głównie stron o charakterze spamerskim do których prowadzi duża liczba linków z serwisów o niskiej...

Algorytm Google Panda

Algorytm Google Panda

Algorytm Google Panda - algorytm został wprowadzony w 2011 roku w odpowiedzi na błyskawicznie przyrastającą liczbę niskiej jakości stron (o charakterze spamowym) zawierających zduplikowane oraz sztucznie generowane, treści tworzonych głównie pod potrzeby SEO. Głównym...

Blast

Blast

Blast - to działanie traktowane jako Black Hat SEO polegające na zdobyciu bardzo dużej ilości linków w krótkim czasie z wykorzystaniem automatycznego oprogramowania (między innymi: Blast Zennoposter, Xrumer, Scrapebox) najczęściej w serwisach o wątpliwej i niskiej...

Black Hat SEO

Black Hat SEO

Black Hat SEO - w skrócie BHS, to strategia pozycjonowania serwisów internetowych niezgodna z wytycznymi Google dla webmasterów (jest przeciwieństwem praktyk pożądanych - White Heat SEO). Techniki BHS są stosowane w celu osiągnięcia szybkich wzrostów w rankingu...

Bezpłatne i płatne wyniki wyszukiwania

Bezpłatne i płatne wyniki wyszukiwania

Bezpłatne i płatne wyniki wyszukiwania - pojawiające się wyniki wyszukiwania w Google można podzielić na dwa typy, tj. bezpłatne i płatne. Pierwszy typ to wyniki organiczne. W tym przypadku pozycja w rankingu wyszukiwania Google na zadane zapytanie zależy wyłącznie od...

Dead link

Dead link

Dead link - czyli martwy link, który po kliknięciu nie prowadzi do żadnej strony. Może być spowodowany błędnym wpisaniem adresu strony internetowej lub jej usunięciem. Po kliknięciu w dead link pojawia się komunikat: “błąd 404” lub “nie odnaleziono...

Content marketing

Content marketing

Content marketing - czyli marketing treści, oznacza strategię marketingową stosowaną do pozyskiwania stałego grona klientów. Do stosowanych form content marketingu zaliczamy:  blogi firmowe, poradniki, wywiady, recenzje, opisy produktów, artykuły sponsorowane,...