Strona dla fanów (Fan Page) – konto na portalu społecznościowym Facebook, przeznaczona dla fanów aktora, piosenkarza, malarza, ale również dla klientów (teraźniejszych i potencjalnych) danej firmy, instytucji, przedsiębiorstwa (strona firmowa). Z tego względu, że z portalu Facebook korzysta wiele milionów osób na całym świecie, coraz więcej firm, instytucji oraz przedsiębiorstw zakłada swój profil na tym portalu w celu dotarcia do nowych oraz teraźniejszych klientów. Na profilu na Facebooku, który założyła dana osoba lub firma zamieszcza się wszystkie informacje, które jej dotyczą.

Informacje zamieszczane na Fanpage’ach

  • dane kontaktowe,
  • godziny otwarcia,
  • link do strony internetowej lub bloga,
  • aktualne promocje,
  • mapy dojazdu,
  • ciekawostki,
  • konkursy,
  • galeria zdjęć,
  • krótkie filmy reklamowe,
  • przydatne linki i strony internetowe,
  • menu (w przypadku restauracji i barów) itp.

Dzięki posiadaniu Fanpage’a, użytkownicy mają łatwiejszy i szybszy dostęp do interesujących ich informacji, a dzięki temu firma zyskuje na atrakcyjności.

Fanpage - konto na Facebook'u
Fanpage – konto na Facebook’u

Zalety posiadania Fanpage’a

  • nawiązywanie lepszych i szybszych kontaktów z klientami – dzięki aplikacji Messenger, która jest kompatybilna z Facebookiem, klienci mogą zadać nurtujące je pytania bez wyszukiwania i pisania e-maili lub bez kontaktu telefonicznego,
  • zwiększenie zainteresowania firmą – potencjalny klient zacznie szukać informacji najpierw na Facebook ’u (jeżeli nie znajdzie konta może przestać interesować się daną firmą i szukać innej, która ów konto posiada),
  • przekształcenie firmy w markę – większa rozpoznawalność oraz logo świadczące o jakości,
  • dobre opinie i oceny – większość postów na Facebook ’u jest komentowania i “lajkowana” przez innych użytkowników, treści są udostępniane innym, dzięki czemu firma posiada większy zasięg działania oraz możliwość dotarcia do klientów na całym świecie.
5/5