Strona dla fanów (Fan Page) – konto na portalu społecznościowym Facebook, przeznaczona dla fanów aktora, piosenkarza, malarza, ale również dla klientów (teraźniejszych i potencjalnych) danej firmy, instytucji, przedsiębiorstwa (strona firmowa). Z tego względu, że z portalu Facebook korzysta wiele milionów osób na całym świecie, coraz więcej firm, instytucji oraz przedsiębiorstw zakłada swój profil na tym portalu w celu dotarcia do nowych oraz teraźniejszych klientów. Na profilu na Facebooku, który założyła dana osoba lub firma zamieszcza się wszystkie informacje, które jej dotyczą.
Informacje zamieszczane na Fanpage’ach
- dane kontaktowe,
- godziny otwarcia,
- link do strony internetowej lub bloga,
- aktualne promocje,
- mapy dojazdu,
- ciekawostki,
- konkursy,
- galeria zdjęć,
- krótkie filmy reklamowe,
- przydatne linki i strony internetowe,
- menu (w przypadku restauracji i barów) itp.
Dzięki posiadaniu Fanpage’a, użytkownicy mają łatwiejszy i szybszy dostęp do interesujących ich informacji, a dzięki temu firma zyskuje na atrakcyjności.
Zalety posiadania Fanpage’a
- nawiązywanie lepszych i szybszych kontaktów z klientami – dzięki aplikacji Messenger, która jest kompatybilna z Facebookiem, klienci mogą zadać nurtujące je pytania bez wyszukiwania i pisania e-maili lub bez kontaktu telefonicznego,
- zwiększenie zainteresowania firmą – potencjalny klient zacznie szukać informacji najpierw na Facebook ’u (jeżeli nie znajdzie konta może przestać interesować się daną firmą i szukać innej, która ów konto posiada),
- przekształcenie firmy w markę – większa rozpoznawalność oraz logo świadczące o jakości,
- dobre opinie i oceny – większość postów na Facebook ’u jest komentowania i “lajkowana” przez innych użytkowników, treści są udostępniane innym, dzięki czemu firma posiada większy zasięg działania oraz możliwość dotarcia do klientów na całym świecie.