Reklamy elastyczne – są to reklamy w Google Ads, które automatycznie dopasowują się do zapytań użytkownika. Google Ads tworzy z podanych nagłówków, opisów, grafik i obrazów różnego rodzaju kombinacje, które są odpowiednie i najbardziej trafne do wpisanego przez użytkownika zapytania. Dużą zaletą reklamy elastycznej jest automatyczne dopasowanie jej formatu i rozmiaru pod wersję stosowaną przez użytkownika. W zależności od powierzchni reklamy elastyczne mogą przybierać formę reklamy tekstowej bądź dużej reklamy graficznej.
Z czego składają się reklamy elastyczne
Reklamy elastyczne składają się z:
- 3 – 15 nagłówków, im więcej nagłówków tym większa liczba kombinacji wyświetlanej reklamy. W nagłówkach należy używać różnych słów kluczowych, na które reklama jest kierowana oraz które są najczęściej wpisywane przez użytkownika. Im większa różnorodność słów kluczowych w nagłówkach tym większa możliwość dopasowania reklamy do zapytań użytkowników, większa liczba wyświetleń, większa liczba potencjalnych Klientów. Nagłówki powinny być czytelne, zrozumiałe, przyciągające uwagę, bez błędów stylistycznych i interpunkcyjnych oraz powinny spełniać wymagania Google pod względem redakcyjnym.
- 2 – 4 opisów reklamy, należy utworzyć różne teksty reklamy opisujące daną usługę lub produkt oraz zachęcające do odwiedzenia strony. Opisy reklamy powinny być oryginalne, zrozumiałe, czytelne, bezbłędne i trafiające do czytającego.
- logo firmy
- grafik i obrazów związanych z produktem, usługą bądź firmą.