Dynamic Search Ads – czyli dynamiczne reklamy tekstowe (DSA)  – tworzone automatycznie na podstawie już istniejących tekstów na danej stronie internetowej. Reklamy dynamiczne są płatne, jednakże strony z tą usługą podlegają indeksowaniu jak dla wyników naturalnych (reklamy dynamiczne wpływają korzystnie na optymalizację stron i mogą przyczynić się do podniesienia pozycji w rankingu Google).

Usługę Dynamic Search Ads można wykupić oraz skonfigurować zgodnie z aktualnymi potrzebami i przewidzianym na kampanię reklamową budżetem w systemie reklamowym Google Ads. Kampanie reklamowe Dynamic Search Ads mają przewagę nad reklamami ukierunkowanymi pod konkretne frazy kluczowe, ponieważ tekst reklamy jest generowany automatycznie na podstawie szukanej przez użytkownika frazy (o ile wyszukiwana treść występuje w obrębie strony).

Mechanizm działania Dynamic Search Ads zapewnia znaczący wzrost wartościowego ruchu na stronie nawet w przypadku wprowadzenia zmian lub aktualizacji treści.

Przykład Dynamic Search Ads

Jesteś właścicielem międzynarodowej sieci polskich sklepów z odzieżą. Użytkownikowi, który wpisze w wyszukiwarkę Google hasło „polski sklep z odzieżą Barcelona”, pojawi się nagłówek „Polski sklep z odzieżą w Barcelonie”. Jeśli kliknie reklamę, trafi w Twojej witrynie na stronę o polskich sklepach z odzieżą, które masz w Barcelonie.

Zalety Dynamic Search Ads

Poniżej przedstawiono główne zalety korzystania z Dynamic Search Ads w wyszukiwarce:

  • oszczędność czasu – nie trzeba przypisywać słów kluczowych, stawek ani tekstu reklamy do każdego produktu w swojej witrynie. Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce umożliwiają szybsze docieranie z przekazem reklamowym do nowych rynków niż alternatywne metody.
  • wyświetlanie trafnych nagłówków w reklamach – gdy szukane przez użytkownika słowo kluczowe odpowiada danemu produktowi lub usłudze narzędzie Google Ads będzie dynamicznie generować reklamy z jednoznacznym nagłówkiem prowadzące do najbardziej trafnej strony w witrynie.
  • panowanie nad reklamami – wyświetlanie reklam opartych na treści całej witryny albo jej konkretnych kategorii lub stron.
  • zwiększanie natężenia ruchu w witrynie – przyciąganie do strony większej liczby osób i zwiększanie sprzedaży.
  • wyświetlane adresy URL są generowane na podstawie domeny końcowego adresu URL – Google Ads automatycznie użyje w reklamie domeny z końcowego adresu URL jako wyświetlanego adresu URL. Jeśli np. końcowy adres URL reklamy to www.studioa7pl.instawp.app/e-marketing/pozycjonowanie(SEO), to adres URL w reklamie będzie wyglądał www.studioa7pl.instawp.app

5/5