Studio A7 - agencja SEO/SEM/SXO/AI
5/5

Spis treści

Czym jest link sponsorowany?

Atrybut rel z przypisaną wartością sponsored (rel=”sponsored”) jest oznaczeniem tego, że dany link został wykupiony jako reklama. Został on stworzony w celu wskazania dla wyszukiwarki, że nie jest to link naturalny a jedynie zakupiony przez klienta. Link ten dla pozycjonerów nie jest czymś korzystnym z powodu tego, że nie daje podlinkowanej stronie mocy.

Przykład zastosowania

W teorii każdy link sponsorowany powinien być tak oznaczony. Takie jest zalecenie google. Jednak w praktyce mało kiedy się to stosuje, głównie przez brak wzmocnienia tym linkiem naszej money site. Zdecydowanie częściej spotkamy za to oznaczenie „dofollow” lub „nofollow”, które już wpłyną pozytywnie na pozycjonowaną stronę. Tak więc gdy widzimy reklamę na naszym ulubionym portalu możemy z duża dozą prawdopodobieństwa założyć, że mimo iż powinna ona być określona jako sponsored, to w praktyce tak nie jest.

5/5