Link nofollow – jest to atrybut linków, który do 1 marca 2020 roku nie zwiększał mocy strony pozycjonowanej, w odróżnieniu do linków dofollow. Od tego czasu Google wprowadziło aktualizację i linki nofollow mogą być brane pod uwagę w rankingach, ale nadal informują roboty Google, że nie muszą odwiedzać strony linkowanej.
Zastosowanie linków nofollow
Atrybuty nofollow są dodawane automatycznie do linków występujących w komentarzach i postach na różnego rodzaju forach i blogach w celu zabezpieczenia robotów Google przed spamem, na przykład linki z portali społecznościowych takich jak Facebook czy Twitter, które mogą poprawić jakość linków oraz wpłynąć pozytywnie na pozycjonowanie.
Linki nofollow umożliwiają przejście do strony linkowanej gwarantując jej ruch i są bardzo przydatne na stronie, z tego względu że roboty Google zwracają uwagę na stosowanie zróżnicowanie linków w obrębie strony.
Sposoby sprawdzenia czy link posiada atrybut nofollow
W celu sprawdzenia czy link na stronie posiada atrybut nofollow czy dofollow należy:
- sprawdzić kod źródłowy strony lub
- poprzez kliknięcie w odnośnik prawym przyciskiem myszy i wybranie opcji “zbadaj element”.
Możliwe jest to również poprzez zainstalowanie specjalnej wtyczki o nazwie “NoFollow” – po jej zainstalowaniu wszystkie linki nofollow zostaną oznaczone w czerwonej ramce.
Przykład linka nofollow
<a href=”https://studioa7.pl/” rel=”nofollow”>Link</a>