Studio A7 - agencja SEO/SEM/SXO/AI
5/5

Spis treści

Linki Kanoniczne Canonical – czyli meta tagi (rel=canonical), znajdujące się w sekcji <head> na stronie internetowej.

Linki kanoniczne wskazują robotom Google, który link na stronie internetowej jest oryginalny, zapobiegając tzw. wewnętrznej duplikacji treści (ta sama treść na kilku podstronach tej samej witryny).

Podczas tworzenia stron należy pamiętać, że w procesie indeksowania bierze udział tylko link kanoniczny, a nie wszystkie podstrony.

Przykładowy link kanoniczny

<link rel=”canonical” href=”https://przyklad.com/docelowy-adres-url” />

Dzięki temu różne wersje tego samego adresu URL odsyłają do adresu docelowego określonej strony internetowej. Dzięki temu działaniu robot wyszukiwarki wie, który adres powinien “zapamiętać” i przekazać do wyszukiwarki.

Inne wykorzystanie linku kanonicznego

Kolejnym istotnym zastosowaniem linku kanonicznego jest sytuacja, w której nasza strona mobilna dostępna jest pod innym adresem, np. główna witryna w wersji desktopowej dostępna jest pod adresem www.przyklad.com a wersja mobilna pod adresem m.przyklad.com musimy poinformować Google, że są to te same domeny, ale w wersji zależnej od urządzenia użytkownika.

Stosowanie linku kanonicznego na stronie desktopowej i wersji mobilnej

W takim przypadku na stronie desktopowej w sekcji <head> umieszczamy:

<link rel=”alternate” media=”only screen and (max-width: 640px)” href=”https://m.przyklad.com/”>

<link rel=”alternate” media=”handheld” href=”https://m.przyklad.com/”>

Natomiast na wersji mobilne w sekcji <head>:

<link rel=”canonical” href=”https://przyklad.com/” />

Dzięki takiemu oznaczeniu poinformujemy roboty wyszukiwarki, że obie wersje serwisu są w rzeczywistości jedną stroną, ale w dwóch wersjach zależnych od urządzenia z jakiego wchodzi użytkownik. Należy pamiętać aby takie oznaczenie znalazło się na każdej podstronie serwisu mobilnego i desktopowego.

5/5