Google Analytics – narzędzie firmy Google służące do generowania raportów z analizy statystyk serwisów WWW.
Główne zadania Google Analytics
- generowanie raportów związanych z ruchem na stronie internetowej, narzędzi pomocnicze w SEO (pozycjonowaniu)
- integrowanie konta z Google Ads i tworzenie statystyk z odwiedzin,
- jednoczesne zbieranie danych z nieograniczonej ilości stron internetowych
- mierzenie skuteczności kampanii reklamowych i wydarzeń marketingowych (np. wzrostu sprzedaży podczas Black Friday).
Informacje statystyczne znajdujące się w raportach w Google Analytics
- ogólny ruch użytkowników na stronie internetowej,
- liczba użytkowników w podziale na dni i godziny,
- liczba użytkowników w danej chwili,
- kanały dzięki którym pozyskuje się klientów,
- realizacja postawionych celów (zobacz generowanie leadów),
- liczba wyświetleń reklamy w Google Ads,
- utrzymanie klientów w danych tygodniach
- zaangażowanie użytkowników na stronie WWW (ile średnio czasu spędzają na danej podstronie)
- i wiele, wiele innych.
Wszystkie dane w Google Analytics prezentowane są graficznie za pomocą wykresów i tabel.
Znaczenie Google Analytics w branży marketingu internetowego
Google Analytics jest wiodącym narzędziem i platformą do zbierania danych o odwiedzinach na stronach internetowych i zachowaniach klientów. Stał się standardem w branży marketingu internetowego, a wiele innych narzędzie integruja się właśnie z GA jako podstawowym źródłem danych analitycznych.