5/5

Spis treści

Google Analytics – narzędzie firmy Google służące do generowania raportów z analizy statystyk serwisów WWW.

Główne zadania Google Analytics

  • generowanie raportów związanych z ruchem na stronie internetowej, narzędzi pomocnicze w SEO (pozycjonowaniu)
  • integrowanie konta z Google Ads i tworzenie statystyk z odwiedzin,
  • jednoczesne zbieranie danych z nieograniczonej ilości stron internetowych
  • mierzenie skuteczności kampanii reklamowych i wydarzeń marketingowych (np. wzrostu sprzedaży podczas Black Friday).

Informacje statystyczne znajdujące się w raportach w Google Analytics

  • ogólny ruch użytkowników na stronie internetowej,
  • liczba użytkowników w podziale na dni i godziny,
  • liczba użytkowników w danej chwili,
  • kanały dzięki którym pozyskuje się klientów,
  • realizacja postawionych celów (zobacz generowanie leadów),
  • liczba wyświetleń reklamy w Google Ads,
  • utrzymanie klientów w danych tygodniach
  • zaangażowanie użytkowników na stronie WWW (ile średnio czasu spędzają na danej podstronie)
  • i wiele, wiele innych.

Wszystkie dane w Google Analytics prezentowane są graficznie za pomocą wykresów i tabel. 

Znaczenie Google Analytics w branży marketingu internetowego

Google Analytics jest wiodącym narzędziem i platformą do zbierania danych o odwiedzinach na stronach internetowych i zachowaniach klientów. Stał się standardem w branży marketingu internetowego, a wiele innych narzędzie integruja się właśnie z GA jako podstawowym źródłem danych analitycznych.

5/5