Studio A7 - agencja SEO/SEM/SXO/AI
5/5

Spis treści

Przekierowania – jest to mechanizm, który pozwala na automatyczne przeniesienie użytkownika do odpowiedniej strony internetowej, na przykład jeżeli właściciel zmienił adres swojej strony internetowej lub przeniósł ją na inny serwer, a użytkownik nadal korzysta z niezmienionego adresu (starego), to zostanie on automatycznie przekierowany na nowy adres strony www. 

Właściciele stron internetowych zmieniają czasami adresy swoich stron w celu ich optymalizacji, na przykład zmiana adresów podstron w celu ich większej czytelności lub zmiana edytora lub samej witryny. 

Cel tworzenia przekierowania

Przekierowania tworzy się, aby użytkownicy którzy mają zapisane stare adresy stron (na przykład w zakładce ulubione) oraz roboty Google, które zaindeksowały stronę pod starym adresem, mogli bez problemu trafić na tą samą stronę ale pod adresem nowym, zmienionym. Tworzenie przekierowania jest również ważne pod względem wypracowanego ruchu na stronie oraz gdy stary adres strony znajduje się na różnych forach, blogach czy portalach społecznościowych. 

Rodzaje przekierowania

  • przekierowanie 301 – stałe przekierowanie ze starej na nową stronę na przykład przy zmianie protokołu z http na https,
  • przekierowanie 302 – przekierowanie tymczasowe, stosowane podczas prac modernizacyjnych lub aktualizacji strony.

5/5