Studio A7 - agencja SEO/SEM/SXO/AI
5/5

Spis treści

Ruch na stronie – jest wyznacznikiem skuteczności działań SEO i oznacza liczbę użytkowników, którzy odwiedzili stronę internetową w określonym czasie. Może być również definiowany jako potencjał słów kluczowych, po wpisaniu których zwiększa się widoczność strony (zwiększa się ruch na stronie).  Ruch na stronie dzieli się na ruch organiczny (bezpłatny) i ruch płatny.

Ruch na stronie – krótka charakterystyka

Analiza ruchu na stronie jest bardzo ważnym parametrem w optymalizacji i pozycjonowaniu strony internetowej. Informuje właściciela strony, czy jego strona jest widoczna i interesująca dla użytkowników.

Jeżeli ruch na stronie nie jest zadowalający i ma tendencję spadkową należy wówczas zastanowić się nad:

  • zmianą słów kluczowych, na które wyszukiwana jest strona,
  • nad treścią i grafiką czy jest przyjazna i czytelna dla użytkownika.
  • sprawdzić linki zewnętrzne, które prowadzą do pozycjonowanej strony czy znajdują się na witrynach o wysokiej jakości.

Ruch na stronie – analiza

Dokładne dane dotyczące ruchu na stronie znajdują się w narzędziach Google takich jak Google Analytics i Google Search Console, ale analizę tych danych można również zlecić firmom, które specjalizują się w SEO. Można i powinno się, wykonywać również analizę ruchu na stronach konkurencyjnych. W tym przypadku przydatne będą takie narzędzia jak SENUTO, SEMSTORM i Ahrefs.

5/5