507 392 548 lub 531 111 181 kontakt@studioa7.pl

Ruch na stronie

Ruch na stronie

Ruch na stronie – jest wyznacznikiem skuteczności działań SEO i oznacza liczbę użytkowników, którzy odwiedzili stronę internetową w określonym czasie. Może być również definiowany jako potencjał słów kluczowych, po wpisaniu których zwiększa się widoczność strony (zwiększa się ruch na stronie).  Ruch na stronie dzieli się na ruch organiczny (bezpłatny) i ruch płatny.

Analiza ruchu na stronie jest bardzo ważnym parametrem w optymalizacji i pozycjonowaniu strony internetowej. Informuje właściciela strony, czy jego strona jest widoczna i interesująca dla użytkowników. Jeżeli ruch na stronie nie jest zadowalający i ma tendencję spadkową należy wówczas zastanowić się nad zmianą słów kluczowych, na które wyszukiwana jest strona oraz nad treścią i grafiką czy jest przyjazna i czytelna dla użytkownika. Należy również sprawdzić linki zewnętrzne, które prowadzą do pozycjonowanej strony czy znajdują się na witrynach o wysokiej jakości.

Dokładne dane dotyczące ruchu na stronie znajdują się w narzędziach Google takich jak Google Analytics i Google Search Control, ale analizę tych danych można również zlecić firmom, które specjalizują się w SEO. Można i powinno się, wykonywać również analizę ruchu na stronach konkurencyjnych. W tym przypadku przydatne będą takie narzędzia jak SENUTO, SEMSTORM i Ahrefs.