507 392 548 (pon.-pt. 10.00-18.00) kontakt@studioa7.pl

Dopasowanie przybliżone

Dopasowanie przybliżone

Dopasowanie przybliżoneBroad Match – typ dopasowania w Google Ads  stosowany najczęściej i występujący jako opcja automatyczna, ponieważ pozwala dotrzeć do jak największej ilości użytkowników. W tym typie dopasowania słowa kluczowe będą wyszukiwane nawet, gdy użytkownik wpisze ich błędną nazwę, przekręci pisownię lub zostaną napisane w nie odpowiednim ciągu słów.

Przykład dopasowania przybliżonego

Fraza wózki dziecięce, zostanie wyszukana nawet, gdy zostanie wpisane: wuzki dzieciece, wózek dziecięcy, sklep z wózkami dla dzieci, wózek dziecięcy niebieski itp. W tym przypadku dopasowania nie należy używać żadnych znaków specjalnych (np. cudzysłowu jak w przypadku dopasowania do wyrażenia).

Słowa kluczowe zostaną wyszukane, gdy zostaną użyte:

  • wyrazy bliskoznaczne lub pokrewne np. dla słów batony niskokaloryczne, reklama będzie się wyświetlać również przy wpisaniu frazy batony dietetyczne, batony bez cukru itp.
  • liczba pojedyncza lub mnoga (baton niskokaloryczny, batony bez cukru),
  • dodatkowe frazy wewnątrz słowa kluczowego np. dla słowa kluczowego fotograf bydgoszcz, reklama zostanie wyświetlona dla dobry fotograf w bydgoszczy, fotograf w mieście bydgoszcz, bydgoszcz tani fotograf.
  • frazy powstałe ze skrócenia lub obcięcia kilku słów w słowie kluczowym np. słowo kluczowe skup zepsutych mebli domowych, to reklama będzie wyświetlana również dla fraz: skup mebli, meble domowe, zepsute meble itp.

Niewątpliwą zaletą stosowanie dopasowania przybliżonego jest jego szeroki zasięg. Natomiast podobnie jak w dopasowaniu do wyrażenia należy pamiętać o wykluczeniu niedogodnych dla naszej strony słów kluczowych oraz ciągle monitorować jakość wyników wyszukiwania.

Możliwe jest również skorzystanie z modyfikatora dopasowania przybliżonego (Broad Match Modifier), który pozwala na kontrolowanie wyświetlania reklam dla synonimów słów kluczowych. Modyfikatorem jest znak “+”, który należy zastosować przed słowem kluczowym np. +wózek +dziecięcy, to reklama zostanie wyświetlana na frazy sklepy z wózkami dziecięcymi, ale już nie zostanie wyświetlona na słowo spacerówka dziecięca lub gondola dziecięca.