Dopasowanie ścisłe – Exact Match – jest to typ dopasowania słów kluczowych, w użyciu z którymi reklamy zostaną wyświetlone tylko dla konkretnego grona klientów. W dopasowaniu ścisłym słowa kluczowe należy wpisywać w nawiasach kwadratowych np. [obuwie damskie]. Dzięki temu, wyświetlane będą reklamy tylko po użyciu dokładnie tych słów kluczowych lub o bardzo zbliżonym znaczeniu.
Przykłady dopasowania ścisłego
- użycie liczby mnogiej lub pojedynczej,
- wpisanie słów kluczowych z błędem ortograficznym [damskie obówie]
- wpisanie słów kluczowych z użyciem formy przestawnej [damskie obuwie]
- oraz wyrazów które mają to samo znaczenie [buty damskie] czy [buty dla kobiet].
Dzięki dopasowaniu ścisłemu użytkownik otrzymuje w miarę dokładne wyniki wyszukiwania – nie zostaną wyświetlone reklamy z obuwiem męskim lub dziecięcym, dzięki czemu nasza strona zdobędzie na autorytecie i zostanie szybciej i łatwiej odnaleziono przez ścisłe grono klientów, w tym przypadku kobiet.