Studio A7 - agencja SEO/SEM/SXO/AI
5/5

Spis treści

Graf WiedzyKnowledge Graph – narzędzie wyszukiwarki Google uruchomione w USA w 2012 roku, w Polsce działa od 2013 roku.

Graf wiedzy – do czego służy

  1. Pomaga użytkownikom znaleźć szczegółowe informacje na temat interesującego ich zagadnienia np.
  • sławnej osoby,
  • przedsiębiorstwa,
  • miejsca.

2. Zbiera informacje oparte na faktach z kilku źródeł, a następnie przedstawia je w jednym miejscu jako zbiór – informacje te są wyświetlane po prawej stronie w wynikach wyszukiwania.

Przykład grafu wiedzy

Jeżeli użytkownik szuka informacji na temat sławnej piosenkarki, graf wiedzy przeszuka wszystkie wiarygodne strony, na których znajdują się dane na ten temat, a następnie wyświetli wszystkie informacje w jednym miejscu (data urodzenia, historia życia prywatnego, kariera, linki do stron oraz portali społecznościowych itd.)

Jeżeli wyszukiwanie fraza jest wieloznaczna, na przykład szukana fraza “Katarynka” dotyczy zarówno powieści napisanej przez B. Prusa jak i restauracji o takiej samej nazwie, wyszukiwarka Google po prawej stronie wyświetli zebrane fakty na temat zarówno książki jak i restauracji oraz innych powiązanych rzeczach, w których szukana fraza występuje. 

Graf wiedzy a pozycjonowanie stron internetowych

Graf wiedzy wpływa korzystnie na pozycjonowanie stron, ponieważ firmy, które go używają są bardziej wiarygodne dla użytkownika oraz dzięki temu narzędziu internauta znajdzie więcej i szybciej interesujących go informacji w jednym miejscu. 

Aby prowadzona przez nas firma znalazła się w grafie wiedzy, należy rzetelnie prowadzić jej stronę internetową, wypełnić wizytówkę Google oraz utworzyć stronę na Wikipedii. Po wykonaniu tych kroków pozycjonowana strona z pewnością podwyższy swoją pozycję w rankingach.

5/5