Link – inaczej hiperłącze, odnośnik, odsyłacz – jest to element nawigacyjny, za pomocą którego użytkownik przenosi się do innej strony, pliku lub obrazu poprzez kliknięcie w niego. Link może występować w postaci pełnego adresu, do którego kieruje na przykład https://studioa7.pl/ lub jako anchor text czyli konkretną nazwę studioA7-pozycjonowanie stron
Najczęściej można się spotkać z linkami, które występują pod konkretnymi nazwami, dzięki temu są one bardziej czytelne i przyjazne dla użytkownika.
Rodzaje linków w pozycjonowaniu
W pozycjonowaniu ważne jest aby linki zostały użyte na różnego rodzaju stronach, które odpowiadają danej tematyce i nie będę stanowić linków spamerskich. Jako anchor text (czyli konkretna nazwa linka odsyłającego) stosuje się głównie słowa kluczowe oraz adresy stron, które są pozycjonowane.
Rodzaje linków:
- linki przychodzące,
- linki wychodzące,
- link względny,
- link bezwględny,
- linki sponsorowane,
- linki kanoniczne.
Budowa linku
<a href=”https://studioa7.pl”>studioa7-pozycjonowanie stron</a>
Pierwsza część linka oznacza adres stron, do którj użytkownik zostanie przekierowane https://studioa7.pl natomiast druga część jest to tzw. anchor text czyli tekst, który jest wyświetlany jako link (hiperłącze) studioa7-pozycjonowanie stron