507 392 548 lub 531 111 181 kontakt@studioa7.pl

Czynniki rankingowe

Czynniki rankingowe

Czynniki rankingowe – czyli czynniki rankingowe Google, które wpływają na pozycjonowanie strony internetowej oraz jej widoczność. Dokładną liczbę czynników rankingowych zna tylko Google, ale wielu specjalistów zajmujących się SEO stara się je poznać. Znaczna jednak część czynników rankingowych nie jest poznana, ponieważ Google wraz z rozwojem swoich algorytmów zwiększa i rozwija swoje czynniki rankingowe. W celu wysokiego pozycjonowania strony, należy ją zoptymalizować w taki sposób aby spełniała ona jak najwięcej czynników rankingowych Google. 
Czynniki rankingowe Google dzieli się na:
Czynniki w obrębie strony www, tzw. on-site, to między innymi:
słowa kluczowe w tytule strony,
słowa kluczowe w treściach dostępnych na stronie,
nagłówki h1,
nagłówki h2 i h3,
długość i jakość treści (im dłuższa treść tym lepiej, ale musi być również merytoryczna),
unikalność treści (nie wolno popełniać duplikacji treści),
stosowanie linków kanonicznych,
linki wewnętrzne w treści,
formatowanie treści (stosowanie pogrubień, wypunktowań itp.)
aktualizacja treści,
publikowanie materiałów wideo,
opisywanie zdjęć zamieszczonych na stronie atrybutem alt, czyli alternatywnym opisem, który również jest brany pod uwagę przez roboty Google podczas pozycjonowania,
szybkość ładowania strony,
stosowanie szyfrowania SSL,
odpowiednie ustawienie robots.txt, czyli pliki, które informują roboty Google do jakich treści mogą mieć dostęp na stronie,
mapa strona (istotna tylko na dużych serwisach i sklepach internetowych),
dostępność na stronie danych kontaktowych,
unikanie błędów językowych i literówek. 
2. Czynniki poza stroną www, tzw. off-site, to między innymi:
linkowanie zewnętrzne, 
wiek i historia domeny,
popularność marki w internecie
Natomiast czynniki rankingowe wpływające na spadek pozycjonowania to między innymi.:
stosowanie duplikacji treści,
cloaking,
keyword stuffing, czyli wpisywanie słów kluczowych po przecinku np. w tytule strony,
thin content, czyli tworzenie sztucznej treści, która nie ma wartości merytorycznej.