Studio A7 - agencja SEO/SEM/SXO/AI
5/5

Spis treści

Czynniki rankingowe – czyli czynniki rankingowe Google, które wpływają na pozycjonowanie strony internetowej oraz jej widoczność. Dokładną liczbę czynników rankingowych zna tylko Google, ale wielu specjalistów zajmujących się SEO stara się je poznać. Znaczna jednak część czynników rankingowych nie jest poznana, ponieważ Google wraz z rozwojem swoich algorytmów zwiększa i rozwija swoje czynniki rankingowe.

W celu wysokiego pozycjonowania strony, należy ją zoptymalizować w taki sposób aby spełniała ona jak najwięcej czynników rankingowych Google.

Czynniki rankingowe - studio A7
Czynniki rankingowe – studio A7

Podział czynników rankingowych Google

1.Czynniki rankingowe w obrębie strony www, tzw. on-site

  • słowa kluczowe w tytule strony,
  • słowa kluczowe w treściach dostępnych na stronie,
  • nagłówki h1 – h6,
  • długość i jakość treści (im dłuższa treść tym lepiej, ale musi być również merytoryczna),
  • unikalność treści (nie wolno popełniać duplikacji treści),
  • stosowanie linków kanonicznych,
  • linki wewnętrzne w treści,
  • formatowanie treści (stosowanie pogrubień, wypunktowań itp.)
  • aktualizacja treści,
  • publikowanie materiałów wideo,
  • opisywanie zdjęć zamieszczonych na stronie atrybutem alt, czyli alternatywnym opisem, który również jest brany pod uwagę przez roboty Google podczas pozycjonowania,
  • szybkość ładowania strony,
  • stosowanie szyfrowania SSL,
  • odpowiednie ustawienie robots.txt, czyli pliki, które informują roboty Google do jakich treści mogą mieć dostęp na stronie,
  • mapa strona (istotna tylko na dużych serwisach i sklepach internetowych),
  • dostępność na stronie danych kontaktowych,
  • unikanie błędów językowych i literówek.

2.Czynniki rankingowe poza stroną www, tzw. off-site

3.Czynniki rankingowe wpływające na spadek pozycjonowania

5/5