Linki przychodzące – inaczej backlinki – najważniejszy rodzaj linków mający wpływ na pozycjonowanie strony internetowej w wynikach wyszukiwania.
Linki przychodzące – charakterystyka
Linki przychodzące są odnośnikami, które kierują do danej strony internetowej z innych stron. Należy pamiętać, że największą wartość mają linki przychodzące ze stron o dobrej jakości i dużej mocy. Linki przychodzące ze stron o słabej mocy mogą wpływać negatywnie na pozycjonowanie naszej strony internetowej.
Występowanie linków przychodzących
Jako link przychodzący, oprócz standardowe hiperłącza kierującego do danej strony internetowej, wyróżnia się również linki w postaci między innymi:
- obrazów,
- zdjęć,
- nagłówków,
- fragmentów tekstu.
Skąd warto pozyskiwać linki przychodzące
- portale branżowe – do opisu usługi lub produktu należy dodać link do swojej strony internetowej,
- social media – takie jak Facebook, Twitter, Instagram, YouTube,
- Google Grafika – należy pamiętać, że aby grafika pojawiła się w wynikach wyszukiwania musi zawierać atrybut ALT,
- artykuły sponsorowane – wyświetlane i publikowane na popularnych blogach i forach,
- Google Maps oraz profil na Google Moja Firma – zwiększa pozycjonowanie strony i ułatwia odnalezienie firmy przez potencjalnego klienta.