Link juice – dosłownie sok z linków – oznacza moc linków, czyli moc jaką przekazuje link umieszczony na innej stronie, stronie pozycjonowanej. Linki, które przekazują moc stronie pozycjonowanej są to linki z atrybutem dofollow. Na wartość linków, a tym samym na moc SEO, czyli link juice wpływa głównie autorytet domeny, na której zamieszczone są linki. Dlatego też linki należy umieszczać na stronach wartościowych znajdujących się wysoko w rankingach wyszukiwania.
Czynniki wpływające na link juice
Oprócz autorytetu domeny na link juice, czyli moc linka wpływa również:
- lokalizacja na stronie – link musi być umieszczone w miejscu widocznym dla użytkownika, a nie na przykład w stopce strony,
- ilość linków i ich jakość – zbyt duża ilość linków oznacza, że mniejsza moc zostanie przekazana stronom docelowym,
- tematyka – należy pamiętać aby linki były zgodne z tematyką strony
- atrybut linka – należy pamiętać, że linki nofollow nie przekazują mocy stronie pozycjonowanej.
Link juice w SEO
Link juice specjaliści SEO mierzą za pomocą różnych metod między innymi:
- Ahrefs – oprogramowanie określające jakość domeny pod względem linkowania zewnętrznego (Domain Rating),
- MajesticSEO – narzędzie, w którym znajdują się wskaźniki (Trust Flow i Citation Flow) określające jakość domeny oraz czy nie znajdują się na niej spamerskie backlink,
- Ruch organiczny – analiza ruchu organicznego pozwala na określenie jak duża społeczność odwiedza daną stronę,
- Pozycja na frazy kluczowe – należy odwiedzać strony zgodne z tematyką strony pozycjonowanej.
Link juice w SEO nie ma stałej, mierzalnej wartości dla każdego linka. W zależności od pozycjonowanej strony wartość ta może być inna.