Dopasowanie do wyrażenia – Phrase Match, dopasowanie do frazy – typ dopasowania w Google Ads (system reklamowy Google), który pozwala wyszukiwać dane słowo kluczowe poprzez kilka fraz z nim związanych.
Przykład dopasowania do wyrażenia
Wpisując w wyszukiwarkę słowo kluczowe “obrazy na płótnie”, Google pokaże nam wyniki dopasowane do tego słowa takie jak: “tanie obrazy na płótnie”, “najlepsze obrazy na płótnie” itp. Słowa kluczowe w przypadku Phrase Match muszą zostać zapisane w cudzysłowie. W dopasowaniu do wyrażenia, słowa kluczowe, które mają być wyszukiwane muszą zostać niezmienione ale mogą występować przed lub za nimi inne słowa, w tym przypadku przymiotniki – tani i dobry.
Zalety i wady stosowania dopasowania do wyrażenia (Phrase Match)
Zaletą dopasowania do wyrażenia jest wyszukiwanie słów kluczowych z długim ogonem (long tail) oraz z dodatkowymi słowami znajdującymi się przed lub po słowie kluczowym.
Wadą stosowania dopasowania przybliżonego jest konieczność wyeliminowania słów, które mogą źle wpłynąć na autorytet strony internetowej np. najgorszy fotograf ślubny.
W przypadku Phrase Match, słowa kluczowe które zostały zastąpione synonimem lub napisane w innej formie nie będą wyświetlane i wyszukiwane w reklamach Google.