5/5

Spis treści

Dopasowanie do wyrażeniaPhrase Match, dopasowanie do frazy – typ dopasowania w Google Ads (system reklamowy Google), który pozwala wyszukiwać dane słowo kluczowe poprzez kilka fraz z nim związanych.

Przykład dopasowania do wyrażenia

Wpisując w wyszukiwarkę słowo kluczowe “obrazy na płótnie”, Google pokaże nam wyniki dopasowane do tego słowa takie jak: “tanie obrazy na płótnie”,  “najlepsze obrazy na płótnie” itp. Słowa kluczowe w przypadku Phrase Match muszą zostać zapisane w cudzysłowie. W dopasowaniu do wyrażenia, słowa kluczowe, które mają być wyszukiwane muszą zostać niezmienione ale mogą występować przed lub za nimi inne słowa, w tym przypadku przymiotniki – tani i dobry.

Zalety i wady stosowania dopasowania do wyrażenia (Phrase Match)

Zaletą dopasowania do wyrażenia jest wyszukiwanie słów kluczowych z długim ogonem (long tail) oraz z dodatkowymi słowami znajdującymi się przed lub po słowie kluczowym.

Wadą stosowania dopasowania przybliżonego jest konieczność wyeliminowania słów, które mogą źle wpłynąć na autorytet strony internetowej np. najgorszy fotograf ślubny.

W przypadku Phrase Match, słowa kluczowe które zostały zastąpione synonimem lub napisane w innej formie nie będą wyświetlane i wyszukiwane w reklamach Google.

5/5