Współczynnik konwersji

Współczynnik konwersji

Współczynnik konwersjiinaczej wskaźnik konwersji – jest to ważny współczynnik dla przedsiębiorców, głównie dla właścicieli sklepów internetowych. Oznacza jaki procent użytkowników przekierowanych na daną stronę po kliknięciu w reklamę wykonuje pożądaną przez właściciela strony akcję (konwersję).

Co wpływa na współczynnik konwersji

Przykłady akcji, które mają wpływ na współczynnik konwersji

  • wysłanie zapytania odnośnie konkretnego produktu lub usługi,
  • zapisanie się na newsletter, czyli wpisanie się na listę użytkowników, którzy chcą być na bieżąco z nowościami i promocjami firmy wysyłanymi na pocztę elektroniczną,
  • dokonanie zakupu produktów w sklepie internetowym.

Na współczynnik konwersji ma wpływ

  • jakość reklamy, jej zasięg oraz atrakcyjność pod względem wizualnym,
  • jakość strony internetowej, opisy oferowanych produktów i usług,
  • czytelność strony i znajdujący się na niej formularzy do kontaktu,
  • atrakcyjność oferowanych produktów i usług,
  • dobór docelowej grupy potencjalnych klientów, którym zostanie wyświetlona reklama.

Im współczynnik konwersji jest wyższy, tym większa skuteczność danej strony oraz jej reklamy.

Wzór do obliczenia współczynnika konwersji

liczba konwersji/liczba wszystkich użytkowników odwiedzających stronę* 100% = współczynnik konwersji [%]