Współczynnik konwersji – inaczej wskaźnik konwersji – jest to ważny współczynnik dla przedsiębiorców, głównie dla właścicieli sklepów internetowych. Oznacza jaki procent użytkowników przekierowanych na daną stronę po kliknięciu w reklamę wykonuje pożądaną przez właściciela strony akcję (konwersję).
Co wpływa na współczynnik konwersji
Przykłady akcji, które mają wpływ na współczynnik konwersji
- wysłanie zapytania odnośnie konkretnego produktu lub usługi,
- zapisanie się na newsletter, czyli wpisanie się na listę użytkowników, którzy chcą być na bieżąco z nowościami i promocjami firmy wysyłanymi na pocztę elektroniczną,
- dokonanie zakupu produktów w sklepie internetowym.
Na współczynnik konwersji ma wpływ
- jakość reklamy, jej zasięg oraz atrakcyjność pod względem wizualnym,
- jakość strony internetowej, opisy oferowanych produktów i usług,
- czytelność strony i znajdujący się na niej formularzy do kontaktu,
- atrakcyjność oferowanych produktów i usług,
- dobór docelowej grupy potencjalnych klientów, którym zostanie wyświetlona reklama.
Im współczynnik konwersji jest wyższy, tym większa skuteczność danej strony oraz jej reklamy.
Wzór do obliczenia współczynnika konwersji
liczba konwersji/liczba wszystkich użytkowników odwiedzających stronę* 100% = współczynnik konwersji [%]