CTR – z ang. click through rate, czyli współczynnik klikalności reklamy wyrażony w procentach, jako stosunek liczby kliknięć do ilości wyświetleń danej reklamy.

CTR można wyrazić wzorem

CTR [%] = (liczba kliknięć w reklamę/liczba wyświetleń reklamy) * 100%

Przykład CTR

Jeżeli reklamę wyświetlono 1000 razy, a liczba kliknięć przez użytkowników w tę reklamę wyniosła 30, to CTR tej reklamy wynosi 3%.

CTR – zastosowanie

Współczynnik klikalności CTR służy głównie do oceny doboru słów kluczowych w programie reklamowym. Jeżeli CTR danej reklamy wynosi poniżej 1%, oznacza to że słowa kluczowe są źle dobrane do treści reklamy.

Współczynnik klikalności CTR ma również duży wpływ na pozycjonowanie. Dlatego tak ważny jest dobór odpowiednich słów kluczowych podczas tworzenia reklamy internetowej. 

5/5