Geolokalizacja – umożliwia ustalenie położenia użytkownika strony internetowej w celu reklamowania oraz wyszukiwania konkretnych usług i produktów znajdujących się w okolicy na przykład restauracji, sklepów, salonów usługowych, pomocy drogowej itp.
Metody ustalania geolokalizacji
Ustalenie geolokalizacji, czyli współrzędnych geograficznych, określa się głównie za pomocą:
- odbiorników GPS – położenie ustala się na podstawie odbiorników w telefonie oraz pozycji satelitów,
- IP urządzenia użytkownika.
Przykład zastosowania geolokalizacji
Użytkownik wpisując hasło na przykład „hotel” w telefonie komórkowym z włączoną lokalizacją i znajdujący się na przykład w mieście Bydgoszcz, dostanie jako wynik wyszukiwania tylko hotele znajdujące się w Bydgoszczy.
Dlatego też, podczas pozycjonowania strony internetowej, warto dodać mapkę obiektu oraz dokładne dane adresowe.
Należy pamiętać, że wyniki wyszukiwania mogą być różne dla różnych urządzeń, w zależności od ich ustawień (włączona lokalizacja, wi-fi, gps) oraz od preferencji danego użytkownika.