Google Ads – (do 2018 roku Google AdWords), system reklamowy Google umożliwiający wyświetlanie płatnych linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania oraz na YouTube i innych stronach. Dzięki Google Ads firma może zwiększyć liczbę odwiedzin swojej strony oraz liczbę połączeń telefonicznych oraz widoczność strony.
Typy reklam w Google Ads
- reklamy w sieci wyszukiwania – reklama w formie tekstowej, która wyświetla się w wynikach wyszukiwania, gdy użytkownik wpisze odpowiednie słowo kluczowe w wyszukiwarce,
- reklamy w sieci reklamowej – reklama w formie graficznej, która wyświetla się w różnego rodzaju aplikacjach, z których korzystają klienci firmy,
- reklamy produktowe – reklamy konkretnego produktu zawierająca jego nazwę, cenę, opis i zdjęcie.
- reklamy wideo – filmy reklamowe wyświetlane przed konkretnym filmikiem lub w trakcie jego trwania (najczęstsza forma reklamy w serwisie YouTube). Wyróżnia się reklamy TrueView Discovery, TrueView In-Stream, Reklamy w przerywniku.
Tworzenie linków sponsorowanych w Google Ads
- dobranie odpowiednich słów kluczowych – reklama zostanie wyświetlona tylko po wpisaniu przez użytkownika konkretnych słów kluczowych,
- wybór witryn internetowych, na których będzie wyświetlana reklama.
Wynik jakości wyświetlanej reklamy w Google Ads jest oznaczany na podstawie współczynnika klikalności CTR.