Hosting – usługa, która umożliwia wyświetlanie (publikowanie) strony internetowej połączonej z daną domeną w Internecie (np. mojadomena.pl). Bez wykupionego hostingu strona internetowa nie będzie publicznie wyświetlana, ponieważ nie jest przechowywana na serwerze, do którego mają dostęp internauci.

Hosting w SEO

Hosting SEO, czyli zoptymalizowany pod kątem pozycjonowania pomaga też w pewnym stopniu w pozycjonowaniu stron. Od zwykłego hostingu najczęściej różni się tym, że usługodawca udostępnia pulę kilku adresów IP, dzięki czemu webmaster ma możliwość stworzenia kilku stron internetowych z różnymi adresami IP, co daje wrażenie robotom wyszukiwarki, że strony te nie są ze sobą bezpośrednio połączone.

Rodzaje hostingu

Wyróżnia się trzy rodzaje usług hostingowych (w tym hostingów SEO):

  • serwer dedykowany – serwer przeznaczony ekskluzywnie tylko dla jednego webmastera, dzięki czemu może on go w pełni kontrolować. Jest to usługa odznaczająca się niską awaryjnością, ale też wysoką ceną i wymagają wiedzy technicznej.
  • wirtualny serwer prywatny (VPS) – jest to usługa, w której webmaster jest częścią serwera fizycznego (wirtualnego), a pozostałą część wynajmują inni klienci. W tego rodzaju usłudze hostingowej istnieje możliwość wprowadzania własnych ustawień i gwarancji dostępu do zasobów serwera (np. 1 pełnego rdzenia procesora, 512MB pamięci RAM), a koszt dzierżawy nie jest już taki wysoki jak w przypadku serwera dedykowanego.
  • serwer współdzielony (shared) – jest to usługa, w której wykupuje się miejsce w serwerze, na którym utrzymywane są już inne strony (klient posiada swoje konto, ale sama maszyna jest dzielona czasem nawet i na kilkaset stron WWW). Jest to opcja najtańsza, ale i najbardziej uboga jeśli chodzi o zmianę ustawień. Dedykowana głównie dla początkujących webmasterów.
5/5