Studio A7 - agencja SEO/SEM/SXO/AI
5/5

Spis treści

Pozycjonowanie klasyczne (patrz także pozycjonowanie stron WWW, SEO / optymalizacja stron, SEM) jest to proces w marketingu mający na celu wypromowanie wizerunku marki, firmy lub produktu w taki sposób aby wyróżniał się na tle konkurencji. Pozycjonowanie ma za zadanie tak ukształtować ofertę produktu, usługi lub firmy aby była ona kojarzona i zapamiętana przez klienta.

Pozycjonowanie – rodzaje

Rodzaje pozycjonowania w marketingu i reklamie może podzielić m.in. ze względu na:

  • konkurentów – bezpośrednie porównanie własnego produktu do produktu konkurencji i okazanie ich słabych stron,
  • atrybuty – ocena produktu na podstawie jego najlepszych cech wyróżniających się na tle innych produktów,
  • korzyści funkcjonalne – ukazanie, że korzyści danego produktu są wyjątkowe i mają zastosowanie w życiu codziennym,
  • pochodzenie produktu – oznaczenie kraju pochodzenia np. szwajcarskie zegarki kojarzą się z niezawodnym mechanizmem,
  • przeznaczenie i wykorzystanie – podanie potencjalnemu klientowi przykładu na wykorzystanie produktu np. czekoladki na specjalne okazje,
  • jakość i cenę – ukazanie klientowi, że dany produktu jest wart swojej ceny ze względu na wysoką jakość wykonania,
  • lokalizację – podanie konkretnej lokalizacji dla potencjalnych klientów szukających usług w danym mieście.

Zobacz także:

pozycjonowanie stron WWW

Jeśli szukasz oferty na pozycjonowanie stron internetowych:

5/5