Czym są rich snippets?
Rich snippets, czyli rozszerzone wyniki wyszukiwania, to element interfejsu wyników Google, który umożliwia prezentowanie dodatkowych informacji pobranych z danych strukturalnych osadzonych w kodzie strony. Ich celem jest zwiększenie przejrzystości, atrakcyjności i użyteczności wyniku organicznego jeszcze przed kliknięciem użytkownika.
Rozszerzone wyniki mogą zawierać m.in. oceny użytkowników, ceny produktów, dostępność, przepisy kulinarne, daty wydarzeń, struktury pytań i odpowiedzi (FAQ) czy breadcrumbs. Dane te są odczytywane automatycznie przez roboty Google na podstawie oznaczeń zgodnych z wytycznymi schema.org, w szczególności w formacie JSON-LD, RDFa lub Microdata.
W kontekście strategii SEO i UX, zastosowanie rich snippets znacząco wpływa na CTR (Click-Through Rate), jakość ruchu oraz postrzeganie marki w wyszukiwarce. Dla użytkownika stanowią skrót istotnych informacji, dla właściciela strony – efektywną powierzchnię promocyjną w obrębie wyników organicznych.
Rich Snippets to dodatkowe elementy występujące przy wynikach wyszukiwania.

Grafika 1 – Google rich snippet FAQ – pytania i odpowiedzi
Rich snippets w pozycjonowaniu stron
W celu sprawdzenia działania rich snippet na stronie należy skorzystać z jednego z narzędzi:
✅ Rich Results Test – https://search.google.com/test/rich-results
✅ Schema Markup Validator (obsługiwany przez Schema.org): https://validator.schema.org
Jeżeli umieszczone dane strukturalne nie będą się zgadzać z zawartością strony, roboty Google mogą źle zaindeksować stronę, a nawet może zostać nałożona na stronę kara.
Rich Snippets odgrywają bardzo dużą rolę w procesie pozycjonowania stron. Wynik wyszukiwania wzbogacony o rich snippets jest o wiele bardziej atrakcyjny dla użytkownika oraz dla robotów Google, dzięki czemu zwiększa się ruch na stronie oraz roboty mogą ją zaindeksować kilka pozycji wyżej.

Grafika 2 – Google rich snippet Fragment z odpowiedzią