507 392 548 (pon.-pt. 10.00-18.00) kontakt@studioa7.pl

Rich Snippet

Rich Snippet

Rich Snippet – inaczej dane strukturalne, mikro dane lub znaczniki Google. Są to dodatkowe elementy występujące przy wynikach wyszukiwania.

Rich Snippet – rodzaje

Rich Snippet to między innymi:

  • Breadcrumbs – czyli tzw. okruszki, jest to dodatkowa linijka nad wynikiem wyszukiwania, który informuje użytkownika i roboty Google na jaką dokładnie podstronę nastąpi przekierowanie po kliknięciu w link. 
  • Rating stars – czyli “gwiazdki”, które oznaczają ocenę konsumentów danego artykułu, produktu lub usługi. Maksymalna ocena to 5 gwiazdek a minimalna to 1 gwiazdka. Rating stars znajdują się pod wynikiem wyświetlania. 
  • FAQ – czyli najczęściej zadawane pytania, jest to lista pytań, na które użytkownik mógłby szukać odpowiedzi. FAQ (QAPage – jedno pytanie i kilka odpowiedzi oraz FAQPage – jedno pytanie jedna odpowiedź) w danych strukturalnych mają za zadanie dostarczyć potencjalnemu klientowi informacji na interesujący go temat już na poziomie wyników wyszukiwania i tym samym zachęcić do odwiedzenia strony.
  • Graficzne rich snippets – dla sklepów internetowych wyświetlanie grafiki produktu przy wynikach wyszukiwania,
  • Inne – takie jak data rozpoczęcia koncertu, cena biletu, link do menu w przypadku restauracji bądź dane geograficzne szukanego miejsca. 

Rich snippet w pozycjonowaniu stron

W celu sprawdzenia działania rich snippet na stronie należy skorzystać z darmowego narzędzia Google Structured Data Testing Tool. Jeżeli umieszczone dane strukturalne nie będą się zgadzać z zawartością strony roboty Google mogą źle zaindeksować stronę, a nawet może zostać nałożona na stronę kara. 

Rich Snippet odgrywa bardzo dużą rolę w procesie pozycjonowania stron. Wynik wyszukiwania wzbogacony o rich snippet jest o wiele bardziej atrakcyjny dla użytkownika oraz dla robotów Google, dzięki czemu zwiększa się ruch na stronie oraz roboty mogą ją zaindeksować kilka pozycji wyżej.