Rich Snippet – inaczej dane strukturalne, mikro dane lub znaczniki Google. Są to dodatkowe elementy występujące przy wynikach wyszukiwania.
Rich Snippet – rodzaje
Rich Snippet to między innymi:
- Breadcrumbs – czyli tzw. okruszki, jest to dodatkowa linijka nad wynikiem wyszukiwania, który informuje użytkownika i roboty Google na jaką dokładnie podstronę nastąpi przekierowanie po kliknięciu w link.
- Rating stars – czyli “gwiazdki”, które oznaczają ocenę konsumentów danego artykułu, produktu lub usługi. Maksymalna ocena to 5 gwiazdek a minimalna to 1 gwiazdka. Rating stars znajdują się pod wynikiem wyświetlania.
- FAQ – czyli najczęściej zadawane pytania, jest to lista pytań, na które użytkownik mógłby szukać odpowiedzi. FAQ (QAPage – jedno pytanie i kilka odpowiedzi oraz FAQPage – jedno pytanie jedna odpowiedź) w danych strukturalnych mają za zadanie dostarczyć potencjalnemu klientowi informacji na interesujący go temat już na poziomie wyników wyszukiwania i tym samym zachęcić do odwiedzenia strony.
- Graficzne rich snippets – dla sklepów internetowych wyświetlanie grafiki produktu przy wynikach wyszukiwania,
- Inne – takie jak data rozpoczęcia koncertu, cena biletu, link do menu w przypadku restauracji bądź dane geograficzne szukanego miejsca.
Rich snippet w pozycjonowaniu stron
W celu sprawdzenia działania rich snippet na stronie należy skorzystać z darmowego narzędzia Google Structured Data Testing Tool. Jeżeli umieszczone dane strukturalne nie będą się zgadzać z zawartością strony roboty Google mogą źle zaindeksować stronę, a nawet może zostać nałożona na stronę kara.
Rich Snippet odgrywa bardzo dużą rolę w procesie pozycjonowania stron. Wynik wyszukiwania wzbogacony o rich snippet jest o wiele bardziej atrakcyjny dla użytkownika oraz dla robotów Google, dzięki czemu zwiększa się ruch na stronie oraz roboty mogą ją zaindeksować kilka pozycji wyżej.