Reklamy tekstowe – płatne reklamy tworzone w Google Ads wyświetlane w wynikach wyszukiwania jako pierwsze nad innymi wynikami. W odróżnieniu od bezpłatnych wyników wyszukiwania oznaczone są jako “Reklama”.
Reklamy tekstowe – budowa
Reklamy tekstowe składają się z:
- dwóch nagłówków, które mogą składać się maksymalnie z 30 znaków i zawierają słowa kluczowe najczęściej wpisywane przez użytkowników. Nagłówek powinien być tak skonstruowany aby potencjalny klient wiedział co dana strona oferuje oraz powinien być chwytliwy i przyciągający uwagę.
- wyświetlanego adresu URL, który jest adresem strony internetowej, na którą użytkownik zostanie przekierowany po kliknięciu w reklamę. Wyświetlany jest na kolor zielony pod nagłówkami.
- tekstu reklamy, gdzie opisane jest co dokładnie jest oferowane oraz szczegółowy opis oferowanych produktów/usług. Tekst reklamy może zawierać maksymalnie 90 znaków.
Tworząc reklamę tekstową należy zapoznać się z wymaganiami redakcyjnymi respektowanymi przez Google aby reklama została zaakceptowana i wyświetlana w wynikach wyszukiwania.
Od 31 stycznia 2017 reklamy tekstowe można edytować tylko w formacie rozszerzonej reklamy tekstowej.