Pozycjonowanie stron WWW (SEO/SEM)

Optymalizacja (SEO) i pozycjonowanie stron internetowych – Bydgoszcz i inne miasta

Pozycjonowanie stron WWW (pozycjonowanie lokalne) - Bydgoszcz

Pozycjonowanie (SEO)

– Bydgoszcz

Wierzymy, że tylko szerokie, przemyślane działania w internecie, w tym pozycjonowanie stron WWW oparte na łączeniu sprawdzonych i nowoczesnych metod, a także branie pod uwagę trendów w niesłychanie dynamicznie zmieniającym się świecie technologii przełożą się na zwiększenie widoczności w wyszukiwarce i jednocześnie budowę ruchu i większego zaufania do firmy.

Studio A7 prowadzi zarówno pozycjonowanie lokalne stron WWW i sklepów dla firm z Bydgoszczy oraz na tzw. długi ogon (long-tail), albo też pozycjonowanie ogólne (na frazy ogólne) – jeżeli ich trudność daje szanse i realne możliwości osiągnięcia pożądanych efektów przy racjonalnych nakładach na inwestycje.

Kompleksowe pozycjonowanie stron WWW

Nasze kampanie pozycjonownia stron internetowych w Google nie skupiają się tylko na klasycznych metodach optymalizacji (SEO, Search Engine Optimization) i tzw. link buildingu (linkowania), ale we współpracy z klientem tworzymy kompleksowe działania marketingu w internecie zwane SEM (Search Engine Marketing). To często (w zależności od branży pozycjonowanej firmy) kompleksowe podejście uwzględniające tworzenie wartościowych dla użytkowników treści i przedstawienie produktów w ciekawy i angażujący sposób. Wymaga współdziałania z Klientem, ale dzięki temu efekty mogą bardzo pozytywnie zaskoczyć.

Klasyczne Pozycjonowanie (SEO)

Działamy w sposób zorganizowany, stawiamy na jakość. W tym wariancie prowadzimy ręczne, zróżnicowane działania, łączące metody SEO z pozostałymi działania marketingowym, które wzmocnią rozpoznawalność firmy naszego klienta w sieci.

Do tych tradycyjnych działań pozycjonerskich należą:

Optymalizacja witryny WWW

  • audyt strony WWW pod kątem optymalizacji
  • optymalizacja witryny klienta pod względem treści
  • optymalizacja techniczna (po audycie technicznym SEO)
  • wykorzystanie klasycznych metod technicznej optymalizacji e-sklepów

Tworzenie treści (contentu)

  • tworzenie artykułów i notek prasowych
  • tworzenie porad i działów z przydatną treścią na stronie WWW klienta
  • prowadzenie bloga firmowego

Klasyczny link building

  • zaufane, znane katalogi
  • serwisy tematyczne, portale branżowe
  • ogłoszenia darmowe i płatne
  • profile społecznościowe i tematyczne
  • blogi, wideoblogi i komentarze
  • tworzenie stron zapleczowych i publikacja artykułów

Nowoczesne SEM

Do działań bardziej nowoczesnych, łączącym nie tylko pozycjonowanie, ale i różne elementy e-marketingu – związanych np. z zarządzaniem PR (Public Relations) i promocją marki oraz budowania sillnego zaufania w internecie dla marki lub firmy należą:

  • tworzenie wartościowego contentu (artykuły tematyczne, filmy, grafiki, infografiki, prezentacje multimedialne, wywiady)
  • prowadzenie kampanii zwiększające rozpoznawalność marki (blogi, vblogi / filmy, komentarze, fora tematyczne)
  • działania w sieciach społecznościowych (social marketing) – Facebook, Instagram, Twitter, Google+ itd – w zależności od rodzaju działalności i rzeczy, którymi może “pochwalić się” nasz Klient
  • zbieranie i rozwijanie autentycznych opinii i recenzji od klientów firmy
  • współpraca z portalami branżowymi, ekspertami i popularnymi bloggerami (vloggerami), w zależności od branży i możliwości klienta
  • marketing wirusowy (viral marketing)

Pozycjonowanie lokalne stron WWW

Nowoczesne SEO - pozycjonowanie stron mobilnych w Bydgoszczy

W skład pozycjonowania lokalnego stron internetowych w Bydgoszczy (lub innych miastach, takich jak np. Warszawa, Poznań, Kraków, Toruń itd.) wchodzą między innymi następujące działania:

 

  • analiza i wybór właściwych (często wyszukiwanych) fraz lokalnych
  • optymalizacja treści strony WWW oraz optymalizacja techniczna
  • stosowanie mechanizmu NAP (Name / Adress / Phone) rekomendowane przez Google
  • opieka nad wizytówką firmowa i miejscem na mapie w Google Moja Firma
  • opinie i recenzje o firmie zarówno na Google, Facebboku jak i portalach lokalnych
  • wizytówki i profile lokalne (np. YELP, PKT dla firm z Bydgoszczy na portalach bydgoskich)
  • wpisy, profile i artykuły w portalach lokalnych (np. bydgoskich dla Bydgoszczy)
  • ogłoszenia lokalne i na znanych portalach (darmowe i płatne), np. OLX, Favore
  • profile / wpisy na portalach dla firm (w danym mieście), np. Firmy.net, Cylex
  • katalogi oraz serwisy branżowe powiązane tematycznie z pozycjonowaną stroną 
  • linki ze stron z wysokim autorytetem (jeśli jest to możliwe – z portali lokalnych)
  • wpisy na stronach społecznościowych, grupach lokalnych na  Facebooku lub Google+

Z czego składa się skuteczne SEO / pozycjonowanie?

Cennik usług SEO, czyli jak rozliczamy się za pozycjonowanie?

Ile kosztuje pozycjonowanie dla fraz lokalnych dla Bydgoszczy lub fraz ogólnoposkich ?

Rozliczanie mieszane (abonament + efekt)

W przypadku pozycjonowania (SEO) nie ustalamy sztywnego cennika z płaskimi stawkami. Stosujemy nowoczesny, dostosowany do realiów rynku model rozliczeń oparty na stosunkowo niskim abonamencie, wynoszącym już od 299 zł oraz ustalonej z Klientem premii za uzyskane wyniki.  Część abonamentowa przeznaczona jest na pokrycie konkretnych kosztów pozycjonowania oraz gwarancję określonej ilości godzin pracy specjalisty od SEO/SEM. Premia zaś jest wynagrodzeniem za uzyskane wyniki i uzależniona jest ściśle od pozycji frazy kluczowej, a więc sukcesu naszej pracy.

Taka forma rozliczania się działa z korzyścią dla obu stron. W zdecydowany sposób motywuje Studio A7 do osiągania wysokich wyników, klient zaś realnie odczuwa efekty, za które płaci. Oczywiście podczas zawierania umowy wszystkie ew. koszty są znane klientowi i może łatwo określić ile będzie zobowiązany zapłacić. Dzięki analizom fraz kluczowych jest także w stanie oszacować potencjalny ruch na stronie i zastanowić się jaki uzyska zwrot z inwestycji w działania SEO / SEM.

Maszyna SEO - Studio A7

W pozycjonowaniu istotną rolę odgrywa właściwe mierzenie wyników (np. pozycji fraz kluczowych)

Rozliczanie abonamentowe

Rozliczanie abonementowe za SEO / pozycjonowanie oznacza stałą, miesięczną opłatę ze strony Klienta, a jej wysokość determinuje zakres pracy naszych specjalistów. Tutak koszty są stałe i ta forma rozliczanie również ma swoje zalety. Polecana jest dla firm o określonym, sztywno ustalonym budżecie, a także w przypadkach, gdy celem pozycjonowania jest ogólny wzrost widzialności strony WWW lub też pozycjonowanie na różne frazy z twz. głównego ogona. W tym wypadku nie ma rozliczania za konkretny efekt, zaś nasza agencja stara się włożyć możliwie dużo pracy i fektów w zakresie określonego budżetu.

Jaką pracę nad SEO wykonujemy w ramach abonamentu?

Działania pozycjonerskie, które nasi specjaliści wykonują, aby uzyskać dobre rezultaty

Optymalizacja zawartości strony WWW

Wykonujemy regularne audyty strony, optymalizujemy treść, linkowanie wewnętrzne, tagi HTML (np. h1, h2, ul, li, a, img, strong, u), metatagi (title, description) itp.

Dodawanie wizytówek i profili firmowych

W ramach pozycjonowania zakładamy profile firmowe w wartościowych katalogach firm oraz serwisach branżowych zawierających dane pozycjonowanej firmy i opis jej oferty.

Wskazówki techniczne dla witryny

Analizujemy i zalecamy  (lub wdrażamy) odpowiednie poprawki strony internetowej dotyczące: struktury, menu, mapy XML, czasu ładowania, rozmieszczenia elementów, adresów URL itp.

Zakładanie profili w sieciach społecznościowych

Pozycjonując, sukcesywnie zakładać będziemy także profile społecznościowe oraz  dodawać treści w minimalnym zakresie (jeśli chcesz więcej, zajrzyj na naszą ofertę social marketingu).
h

Dodawanie nowej treści / porad / artykułów

W zależności od dostępnego budżetu proponujemy i realizujemy dodawanie nowych treści na stronę (opisy oferty, produktów, porady, artykuły, zdjęcia, filmy itp.)

Link building (zewnętrzne linki z róźnych źródeł)

Bardzo ważną cześcią SEO i pozycjonowania jest zdobywania wartościowych linków z innych witryn, takich jak katalogi, serwisy lokalne, portale branżowe, artykuły, blogi, fora i podobne.

Opieka nad profilem w Google (firma na mapie)

Zakładamy i uaktualniamy profil w usłudze Moja Firma w Google, który stanowi istotny czynnik zwłaszcza w pozycjonowaniu lokalnym (np. gdy firma działa w Bydgoszczy lub Krakowie).

Analiza widoczności i ruchu (podstawowa)

Co miesiąc wysyłamy raporty z monitorowania istotnych, wcześniej ustalonych słów kluczowych (raporty SEO z pozycji fraz kluczowych) oraz zmian w ilości ruchu (odwiedzin witryny  WWW).

Co oprócz SEO możemy zaproponować?

Pozycjonowanie i reklama będą najbardziej skuteczne wraz z innymi elementami reklamy internetowej

Nowoczesne i responsywne strony WWW

Nowoczesna i dobrze zaprojektowana strona internetowa to podstawa obecności w sieci i fundament dla dalszych działań. Zadbamy, aby była wygodna, przejrzysta i atrakcyjna wizualnie!

Fotografia i filmowanie na potrzeby strony WWW

Dobre zdjęcia i filmy to nie tylko atrakcyjna strona WWW, ale i bardzo ważny element wpływania na decyzję Klienta, który, czego nie sa się ukryć, w dzisiejszym świecie “kupuje oczami”.

Kampanie na Facebooku i innych profilach

Obok strony WWW kolejny niemal wręcz niezbędnym elementem jest obecność na Facebooku i istotnych portalach społecznościowych, takich jak Intsgram, Twtter, Pinterest, Google+ itd.

Profesjonalny hosting (serwery) i domeny

Tworzenie strony WWW, pozycjonowanie czy kampania Adwords nie zadziała optymalnie bez stabilnego i szybkiego hostingu, który zapewni ciągłe działanie i szybkie wczytywanie się witryny

Kreatywny copywriting i tworzenia treści

Warto zadbać o dobre treści, opisy, artykuły – obok elementów wizualnych to za ich pomocą komunikujemy się z naszymi Klientami i możemy pokazać się od profesjonalnej strony

Kampanie linków sponsorowanych Adwords

Kampanie Google Adwords do z jednej strony natychmiastowe dotarcie do Klientów, a z drugiej świetne uzupełnienie dla SEO. Nawet będąc wypozycjonowanym warto zwiększyć swoją rozpoznawalność 

Jak rozpocząć współpracę za zakresu pozycjonowania?

1

Omawiamy potrzeby klienta

Na spotkaniu lub specjalnie przygotowanej zdalnej konferencji (w przypadku gdy klient znajduje się w innym mieście lub nie ma czasu na spotkanie na żywo) zadajemy wszystkie istotne pytania dotyczące działalności klienta oraz jego celów i strategii, którą realizuje.Doradzamy wybór najlepszych rozwiązań, które wypracowaliśmy w trakcie wieloletniej współpracy z klientami.

2

Wybieramy właściwe frazy kluczowe

Jedną z najważniejszych rzeczy podczas kampanii pozycjonowania jest analizawybór odpowiednich fraz (słów) kluczowych do SEO, które przełożą się na pozyskanych klientów. Ważne jest, aby wybrać takie frazy kluczowe, które będą generować odpowiednio duży ruch, a jednocześnie będą generować relatywnie niskie koszty i przełożą się na znakomity zwrot z inwestycji.

3

podpisujemy umowę na pozycjonowanie

Następnie podpisujemy umowę, które określa jakie frazy będą objęte optymalizacją i pozycjonowaniem (SEO). Umowa określa wszelkie szczegóły oraz dokładne kwoty związane z kosztami pozycjonowania. Umowa jest zawierana najczęściej na rok, a następnie przedłużana (gdy Klient jest zadowolony z rezultatów – to częsta sytuacja – zobacz opinie naszych dotychczasowych Klientów).

Dlaczego analiza fraz kluczowych jest ważna?

Istotne jest znalezienie takich słów kluczowych, które są często wyszukiwane przez klientów. Na niewiele się zda wypozycjonowanie fraz kluczowych, które będą bardzo rzadko wyszukiwane. To pułapka, na którą łatwo mogą wpaść właściciele witryn WWW bez doświadczenia w marketingu internetowym.

Dlatego też wykonujemy profesjonalną analizę fraz kluczowych, analizę konkurencji w branży i stopnia trudności fraz, a wnioskami dzielimy się z naszym Klientem. Drugą możliwością jest też szersza umowa na abonament, w ramach której skupiamy się na ogólnym wzmocnieniu strony (pozycjonując przy tym większą ilość fraz z tzw. długiego ogona (long tail) – frazy nieco rzadziej wyszukiwane, ale mające duży potencjał konwersji – np. przełożenia się na zakup usługi lub towaru).

Jak wygląda realizacja oraz monitoring efektów?

Każdy z naszych klientów otrzymuje co miesiąc dokładny raport z pozycjami fraz kluczowych i może śledzić wyniki naszych prac. Jeżeli witryna notuje spadki pozycji fraz, mamy możliwość szybkiego wdrożenia ulepszonej strategii dla kampanii.

Monitoring jest wykonywany przy pomocy profesjonalnych narzędzi SEO, mierzących pozycje oraz oficjalnych usług Google mierzących ruch i zaangażowanie (np. Google Analytics, Google Search Console), tak aby podane w raportach wyniki były jak najbardziej wiarygodne.

Jako rozwinięcie tematu polecamy także, abyś przeczytał artykuł “Dlaczego otrzymuje różne wyniki, gdy wpisuje dane słowa kluczowe do wyszukiwarki?”, który wyjaśnia jak prawidłowo zmierzyć pozycję fraz kluczowych.

Zaufali nam (wybrani Klienci)

Niektórzy z naszych Klientów, którzy od wielu lat współpracują ze Studiem A7

Opinie Klientów

których strony pozycjonuje Studio A7

(wybrane opinie)

Opinie Klientów Studio A7- pozycjonowanie / SEO - Joanna LaskowskaJoanna Laskowska

JLT Design

“Ze Studiem A7 współpracujemy na stałe na różnych płaszczyznach ich działalności. Usługi wykonywane są profesjonalnie, szybko i sprawnie, a wszelkie niejasności załatwiamy od ręki. Gorąco polecam !!!”

Strony WWW / pozycjonowanie lokalne w Bydgoszczy

Opinie Klientów Studio A7 - pozycjonowanie / SEO - Michał Urbaniak Michał Urbaniak

Art and Show

“Nic dodać nic ująć. Warto z Nimi współpracować.

Od dłuższego czasu zajmują się obsługą naszej firmy i jestem przekonany, że jeszcze długo tak pozostanie. ”

Pozycjonowanie / SEO / tworzenie stron WWW, inne usługi

thumb_03_60_60 Karolina Kałyszewska

Atelierum

“Jestem bardzo zadowolona ze współpracy. Pozcyjonowanie na najwyższym poziomie zapewniło mi wielu klientów i zaoowocowało dalszą współpracą na wielu płaszczyznach.”

Pozycjonowanie lokalne w Bydgoszczy oraz na frazy ogólnopolskie

Często zadawane pytania dotyczące SEO

Prowadzone działania, pozycjonowanie, ceny, sposoby rozliczania się
Jakie działania przeprowadzacie podczas kampanii pozycjonowania?
O działanych pozycjonerskich możecie przeczytać powyżej na tej stronie.
Czy możecie zagwarantować konkretne (np. pierwsze) miejsce w wyszukiwarce Google?
Nie. Nigdy nie gwaranatujemy konkretnej pozycji, gdyż nie mamy takiem możliwości. Pozycje witryn WWW uzależnione są od algorytmu Google, który jest niejawny i ciągle podlega zmianom. Agencja, która obiecuje konkretny wynik, co do zasady wprowadz w błąd Klienta. Oczywiście dokładamy starań, aby być jak najwyżej i już możemy pochwalić się wieloma sukcesami.
Czy wykonujecie pozycjonowanie lokalne?
Oczywiście. Mamy już duże doświadczenie w pozycjonowaniu lokalnym. Obsługujemy w szczególności wiele firm z Bydgoszczy i okolic, świadczących usługi na terenie miasta lub województwa. Dzięki wielu latom doświadczeń osiągamy wysokie pozycji fraz dla naszych Klientów.
Czy dla celów pozycjonowania potrzebne są zmiany na mojej stronie WWW?
Tak. Jest to bardzo wskazane, a odpowiednie działania na stronie wplywają korzystanie na proces pozycjonowania i są jego kluczowych elementem.

Do zmian wprowadzanych na stronie WWW mogą należeć:

  • optymalizacja kodu witryny, struktury (aspekty techniczne)
  • przebudowo w celu dostosowania do urządzeń mobilnych (responsywność)
  • przyspieszenie strony WWW
  • optymalizacja treści (wyeksponowania odpowiedniej treści i słów kluczowych, nieznaczne modyfikacje, dodawanie i stylowanie nagłówków, list wypunktowanych itp.)
  • dodawanie nowej, wartościowej treści (tzw. contentu) – np. tekstów, grafiki, infografik, zdjęć, obrazów, filmów, opisów produktów i usług, porad,

Działania te, w zależności od wymaganej pracy, mogą zostać wprowadzone za dodatkową opłatą lub darmowo w ramach podpisanej umowy na pozycjonowanie.

Jak wygląda monitoring pozcji fraz kluczowych?
Po zakończeniu każdego miesiąca przesyłamy na maila Klienta szczegółowy raport SEO z pozycji fraz kluczowych.
Jak wygląda kontakt z nami?
Możemy kontaktować się telefonicznie lub mailowo. Pozostajemy do dyspozycji dla naszych Klientów. Co miesiąc wysyłamy raport z osiągniętych wyników (raport pozycji pozycjonowanych słów kluczowych).

Kompetencje i certyfikaty SEO i SEM

związane z optymalizają i pozycjonowaniem stron WWW
Optymalizacja (SEO), pozycjonowanie, content marketing i działania z nimi związane to dziedziny bardzo kreatywne, nietypowe i podlegające nieustannym zmianom. Nie mają też klasycznego teoretycznego zaplecza i ciężko jest zweryfikować jakość wiedzy oraz umiejętności osób, które się nimi zajmują.

Najlepszą wiedzę w pozycjonowaniu / SEO uzyskuje się z długoletniej praktyki, pozycjonując różne frazy (lokalne, ogólnopolskie, typu longtail). Nie ma ficjalnych szkół.

Jednakże organizowane są już pierwsze profesjonalne szkolenia i wystawiane certyfikaty pochodzące od uznanych polskiej branży SEO firm i specjalistów. Jedno z poniższych możecie Państwo zobaczyć poniżej.

Certyfikat INFEO ukończenia kursy pozycjonowania na poziomie średnio zaawansowanym
Certyfikat INFEO ukończenia kursu pozycjonowania na poziomie średnio zaawansowanym wystawiony dla Dawida Ziółkowskiego

Gotowy na rozpoczęcie działań?

A może masz jeszcze do nas jakieś pytania?