URL – ang. Uniform Resource Locator – jest to format adresowania, który określa lokalizację wszystkich zasobów (dane, zasoby i informacje) znajdujących się w Internecie.
Stosowanie prostych i łatwych do zapamiętania przez użytkownika adresów URL składających się z fraz kluczowych zgodnych z treścią na stronie oraz zawierających konkretną ścieżkę podstrony, jest bardzo ważne z punktu widzenia SEO i powoduje, że takie strony www są wyżej pozycjonowane i częściej odwiedzane przez internautów.
Prawidłowy adres URL – budowa
Prawidłowy adres URL składa się z:
- rodzaju zasobu lub usługi (w przypadku stron internetowych jest to protokół HTTP lub HTTPS),
- dwukropka “:”
- części zależnej od zasobu zaczynającej się od ukośnika “/”.
Rodzaje adresów URL
- wyświetlany adres URL – adres witryny widoczny w reklamie. W standardowych reklamach tekstowych jest wyróżniony kolorem zielonym i znajduje się obok ikony „Reklama”. W rozszerzonych reklamach tekstowych wyświetlany URL to domena witryny wraz z tekstem z pola „Ścieżka”.
- adres URL strony docelowej – składa się z dwóch elementów: końcowego adresu URL, na który trafia użytkownik po kliknięciu w reklamę oraz szablonu śledzenia (po kliknięciu w reklamę, szablon śledzenia zostaje wykorzystany do utworzenia adresu URL strony docelowej).
Jak informuje Google Ads
Adresy URL reklam mają informować klientów o tym, na jaką stronę trafią po kliknięciu reklamy. Dlatego zasady Google wymagają, by wyświetlane adresy URL i adresy URL stron docelowych znajdowały się w tej samej witrynie. Oznacza to, że wyświetlany URL w reklamie musi być zgodny z domeną, na którą trafiają użytkownicy po kliknięciu tej reklamy.