Długi ogon – long tail – metoda pozycjonowania polegająca na stosowaniu wielu słów kluczowych w obrębie strony. Metoda pozycjonowania na długi ogon ta powstała w oparciu o potrzeby użytkowników, którzy podczas wyszukiwania produktów wpisują coraz dłuższe frazy zawierające wiele słów kluczowych (co najmniej trzy).
Przykład wyszukiwania na długi ogon i jego zastosowanie
Zamiast szukanej frazy “firana biała”, użytkownik który wie czego konkretnie szuka wpisze “biała firana do salonu wieszana na kółka gładka”. Metoda pozycjonowana na długi ogon ma zastosowanie głównie w przypadku pozycjonowania sklepów internetowych, blogów oraz stron, które są rozbudowane i zawierają dużą ilość podstron.

Najważniejsze zalety pozycjonowania stron metodą na długi ogon
- szybki efekt pozycjonowania,
- dotarcie do konkretnej grupy klientów,
- szybsze i łatwiejsze pozycjonowania,
- niższy koszt pozycjonowania.
Metodę pozycjonowania na długi ogon można wykorzystać również w relacji z użytkownikiem poprzez pisanie artykułów na blogach lub portalach, które następnie będą wyświetlane w wynikach wyszukiwania np. po wpisaniu przez użytkownika frazy “jaki wybrać fotelik samochodowy dla dziecka w wieku 2 lat”. Dzięki temu zwiększymy widoczność oraz ilość wyświetleń naszej strony internetowej.