Studio A7 - agencja SEO/SEM/SXO/AI
5/5

Spis treści

Recaptcha, reCAPTCHA – (rodzaj captcha) jest to zabezpieczenie stosowane przez właścicieli stron internetowych w celu ochrony przed spamerskimi robotami, które komentują masowo blogi i fora, automatycznie zakładają fałszywe konta lub dokonują innych niepożądanych czynności na stronie internetowej

Zaczęło się od captchy

Klasyczna captchca polegała na przepisywaniu liter lub symboli w odpowiednim polu – co nie stanowiło problemu dla ludzi, ale stanowiło problem dla botów internetowych. Z czasem to zabezpieczenie stało się mniej skuteczne i wymusiło lepsze podejścia i rozwiązania. Google wprowadził swoją popularną wersję recaptchy poprzez zaznaczenie kratki z informacją “Nie jestem robotem”. Mechanizm recaptcha ewoluował i doczekał się kolejnym ulepszeń.

Ewolucja recaptcha od Google

reCAPTCHA v1 to starsza wersja, która została odsunięta od wsparcia technicznego (nie jest rozwijana przez Google).

reCAPTCHA v2 to obecnie najbardziej popularny i szeroko stosowany typ reCAPTCHA, wymaga od użytkowników wyboru obrazków na podstawie wyświetlanej nad nimi wiadomości.

reCAPTHA v3 to przełomowy rodzaj recaptchy, który „wtapia się w stronę” i jest całkowicie niewidoczny, ale nadal bardzo skuteczna ze swoją funkcjonalnością. Nie wymaga przepisywania kodów, symboli, zdjęć ani klikania niczego ze strony użytkowników – ma wpływ jedynie na potencjalne boty.

5/5