SEM – ang. Search Engine Marketingczyli marketing w wyszukiwarkach internetowych, który ma na celu zwiększyć widoczność oraz pozycję strony w SERP

Działania zaliczane do SEM

Na działania SEM składa się:

  • SEO czyli pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych,
  • prowadzenie kampanii reklamowej w Google Ads, czyli tworzenie reklam strony w wynikach wyszukiwania, na portalach, YouTube,
  • linki sponsorowane,
  • artykuły sponsorowane,
  • prowadzenie reklam PPC, czyli reklam płatnych Pay Per Click, które pojawiają się nad i pod wynikami organicznymi na stronie wyszukiwania.

Stosowanie wszystkich elementów SEM przynosi szybkie efekty dotyczące zwiększenia pozycji strony w SERP, natomiast są to działania drogie i kosztowne. Dlatego też, w zależności od posiadanego budżetu, specjaliści zajmujący się pozycjonowaniem i optymalizacją zazwyczaj korzystają tylko z kilku elementów SEM, a efekty są widoczne w późniejszym czasie.

5/5