Reklamy wideo – video ads – wcześniej znane jako reklamy wideo In-Stream – jest to rodzaj reklamy tworzony w Google Ads kupowane w systemie rezerwacji, prezentowany w postaci wideo na portalu YouTube oraz na stronach w sieci partnerów wideo. Reklamy wideo mają na celu przyciągnięcie potencjalnych klientów ciekawą treścią prezentowaną za pomocą krótkiego filmiku wideo.
Miejsca wyświetleń reklam wideo na serwisie YouTube
- na stronie głównej,
- w wynikach wyszukiwania,
- przed rozpoczęciem emisji filmu
- w trakcie emisji filmu,
- po zakończeniu emisji filmu,
- na stronie z polecanymi filmami.
- w wersji mobilnej kanału,
- na komputerach,
- telewizorach smart TV,
- konsolach do gier.
Rodzaje reklam wideo
1. Reklamy wideo TrueView
Jest to rodzaj reklamy wideo, za którą płaci się tylko wtedy, gdy użytkownik obejrzy reklamę lub wejdzie w interakcję z jej elementami.
Zalety reklamy wideo TrueView
- dotarcie z reklamą wideo do zainteresowanych odbiorców – zwiększenie prawdopodobieństwa kliknięcia w reklamę,
- wybór maksymalnej stawki za wyświetlenie lub interakcję,
- reklamy pojawiają się zarówno w Youtube, ale też na stronach wydawców w sieci reklamowej
Typy reklamy wideo TrueView
1.1.Reklama TrueView In-Stream
Jest to rodzaj reklamy, która wyświetla się przed filmem, w jego trakcie lub po jego zakończeniu. Zapłata za reklamę następuje tylko jeżeli użytkownik obejrzy całą reklamę (min. 30 sekund lub więcej w zależności od długości) lub gdy kliknie w nią i przejdzie na reklamowaną stronę.
Reklama TrueView In-Stream dzieli się na:
- reklamy możliwe do pominięcia – widzowie mogą pominąć taką reklamę po pierwszych 5 sekundach wyświetlania, która zwiększy liczbę wyświetleń w YouTube po 30 sekundach lub jeśli reklama zostanie obejrzana w całości.
- reklamy niemożliwe do pominięcia – widzowie nie mogą pominąć takiej reklamy. Reklamy niemożliwe do pominięcia nie zwiększają liczby wyświetleń i trwają maksymalnie 15 sekund
1.2. Reklama TrueView Discovery
Ten rodzaj reklamy w przeciwieństwie do In-Stream wyglądają inaczej i pojawia się obok filmów i w wynikach wyszukiwania YouTube, obok innych treści w sieci reklamowej Google oraz na stronie głównej YouTube na urządzeniach mobilnych. Reklama składa się z tekstu i miniatury w formie obrazu zaczerpniętego z filmu.
2. Reklamy w przerywniku – Bumpery reklamowe
Jest to format krótkich reklam wideo trwających maksymalnie sześć sekund pozwalające przekazać odbiorcom bardzo krótką wiadomość, w minimalnym stopniu zakłócając ich komfort oglądania treści.