Studio A7 - agencja SEO/SEM/SXO/AI
5/5

Spis treści

Reklamy wideovideo ads – wcześniej znane jako reklamy wideo In-Stream – jest to rodzaj reklamy tworzony w Google Ads kupowane w systemie rezerwacji, prezentowany w postaci wideo na portalu YouTube oraz na stronach w sieci partnerów wideo. Reklamy wideo mają na celu przyciągnięcie potencjalnych klientów ciekawą treścią prezentowaną za pomocą krótkiego filmiku wideo.

Miejsca wyświetleń reklam wideo na serwisie YouTube

  • na stronie głównej,
  • w wynikach wyszukiwania,
  • przed rozpoczęciem emisji filmu
  • w trakcie emisji filmu,
  • po zakończeniu emisji filmu,
  • na stronie z polecanymi filmami.
  • w wersji mobilnej kanału,
  • na komputerach,
  • telewizorach smart TV,
  • konsolach do gier.

Rodzaje reklam wideo

1. Reklamy wideo TrueView

Jest to rodzaj reklamy wideo, za którą płaci się tylko wtedy, gdy użytkownik obejrzy reklamę lub wejdzie w interakcję z jej elementami.

Zalety reklamy wideo TrueView

  • dotarcie z reklamą wideo do zainteresowanych odbiorców – zwiększenie prawdopodobieństwa kliknięcia w reklamę,
  • wybór maksymalnej stawki za wyświetlenie lub interakcję,
  • reklamy pojawiają się zarówno w Youtube, ale też na stronach wydawców w sieci reklamowej

Typy reklamy wideo TrueView

1.1.Reklama TrueView In-Stream

Jest to rodzaj reklamy, która wyświetla się przed filmem, w jego trakcie lub po jego zakończeniu. Zapłata za reklamę następuje tylko jeżeli użytkownik obejrzy całą reklamę (min. 30 sekund lub więcej w zależności od długości) lub gdy kliknie w nią i przejdzie na reklamowaną stronę.

Reklama TrueView In-Stream dzieli się na:

  • reklamy możliwe do pominięcia – widzowie mogą pominąć taką reklamę po pierwszych 5 sekundach wyświetlania, która zwiększy liczbę wyświetleń w YouTube po 30 sekundach lub jeśli reklama zostanie obejrzana w całości.
  • reklamy niemożliwe do pominięcia – widzowie nie mogą pominąć takiej reklamy. Reklamy niemożliwe do pominięcia nie zwiększają liczby wyświetleń i trwają maksymalnie 15 sekund
1.2. Reklama TrueView Discovery

Ten rodzaj reklamy w przeciwieństwie do In-Stream wyglądają inaczej i pojawia się obok filmów i w wynikach wyszukiwania YouTube, obok innych treści w sieci reklamowej Google oraz na stronie głównej YouTube na urządzeniach mobilnych. Reklama składa się z tekstu i miniatury w formie obrazu zaczerpniętego z filmu.

2. Reklamy w przerywniku – Bumpery reklamowe

Jest to format krótkich reklam wideo trwających maksymalnie sześć sekund pozwalające przekazać odbiorcom bardzo krótką wiadomość, w minimalnym stopniu zakłócając ich komfort oglądania treści.


5/5