SEO – ang. Search Engine Optimization – jest to wieloetapowy proces składający się z działań, które mają na celu polepszyć widoczność strony w sieci oraz sprawić, że będzie się ona znajdowała na najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Działania w SEO
SEO to przede wszystkim:
- audyt SEO, który polega na analizie stron pod względem widoczności w SERP oraz spełnienia przez stronę czynników rankingowych ustanowionych przez Google,
- optymalizacja stron internetowych, czyli naprawa błędów wykazanych przez audyt SEO między innymi dopasowanie treści pod względem tematyki, formatowania, czytelności, grafiki, szybkości ładowania, analiza słów i fraz kluczowych, linkowanie wewnętrzne, budowanie stron responsywnych,
- pozycjonowanie stron internetowych, czyli pozyskiwanie linków zewnętrznych z różnego rodzaju stron, blogów, forów, portali społecznościowych, katalogów, a także analiza konkurencji i fraz kluczowych, monitorowanie widoczności w SERP.
Pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych jest procesem wzajemnie się uzupełniającym, który poprzedza audyt SEO. Aby stronę można było efektywnie pozycjonować musi zostać dobrze zoptymalizowania. Wszystkie prowadzone przez specjalistów SEO działania mają w efekcie przynieść wysokie pozycje strony w organicznych wynikach wyszukiwania.
SEO jest jednym z elementów składającym się na SEM (Search Engine Marketing), czyli wszystkich działań marketingowych mających na celu zwiększenie pozycji i widoczności strony w wynikach wyszukiwania.