Studio A7 - agencja SEO/SEM/SXO/AI
5/5

Spis treści

Sieć reklamowa Google – jest to sieć witryn i aplikacji Google, w których można wyświetlać reklamy docierając do docelowej grupy potencjalnych klientów. W ramach sieci reklamowej w Google Ads można określić grono klientów, do których ma dotrzeć reklama na podstawie danych o ich zainteresowaniach, wieku płci oraz lokalizacji. Dzięki temu reklama będzie wyświetlana tylko tym klientom, których interesuje dokładnie produkt lub usługa oferowana przez Twoją firmę.

Zasada działania sieci reklamowej Google 

Siecią reklamową Google można kierować na różne sposoby, które pozwalają w strategiczny sposób docierać do potencjalnych klientów w odpowiednim miejscu i czasie. Poniżej przedstawiamy przykładowe metody kierowania reklam:

  • Stosowanie grupy odbiorców – poprzez dobór i selekcję odbiorców reklamy szybciej i łatwiej znajdziesz nowych potencjalnych klientów. Podobni odbiorcy oraz odbiorcy na rynku to opcje, dzięki którym możesz kierować reklamy do osób zainteresowanych reklamowanymi przez Ciebie produktami, W tym typie kierowania reklamy można również wybrać dane z własnych list remarketingowych, na podstawie których reklama dotrze do odbiorców podobnych do Twoich klientów. 
  • Stosowanie automatycznego kierowania – dzięki temu można zwiększyć liczbę konwersji, znajdując zainteresowanych odbiorców na podstawie dotychczasowej grupy odbiorców i strony docelowej. Dzięki automatycznej optymalizacji Google Ads z czasem uczy się, jakie grupy odbiorców sprawdzają się w przypadku Twojej reklamy.

Typy reklam wyświetlane w sieci reklamowej Google

Oto kilka przykładowych typów reklam, które mogą być wyświetlane w sieci reklamowej Google:

  • Elastyczne reklamy displayowe – są to reklamy tworzone automatycznie przez Google, które zajmuje się ich optymalizacją w taki sposób aby były dopasowane do czcionki i charakteru witryny wydawcy oraz zwiększają ich skuteczność. W celu utworzenia elastycznej reklamy displayowej wystarczy dodać tekst reklamy, obrazy i logo.
  • Przesłane reklamy graficzne – są to reklamy utworzone samodzielnie i przesłane do Google. 
  • Reklamy w Gmailusą to reklamy wysyłane do użytkowników za pomocą poczty elektronicznej Gmail. 

Elastyczne reklamy displayowe zastąpią reklamy elastyczne jako nowy domyślny typ reklamy w sieci reklamowej

sieć reklamowa Google
5/5