Słowa wykluczające – są to słowa kluczowe, które uwzględnione w Google Ads nie dają wyników wyszukiwania. Słowa wykluczające stosuje się, gdy właściciel nie chce aby jego reklama została wyszukana po danym słowie kluczowym. Należy wówczas wpisać słowa wykluczające w Google Ads we wszystkich możliwych kombinacjach (liczba pojedyncza, mnoga, z błędem pisowni itp.).
Przykłady zastosowania słów wykluczających
- jeżeli firma oferuje płatne usługi, to słowami wykluczającymi będą frazy „bezpłatne, za darmo, bezpłatny, darmowy” itp.
- jeżeli firma oferuje usługi tylko online, to słowami wykluczającymi będą frazy „stacjonarny, na miejscu”.
- jeżeli firma oferuje produkty dla biegaczy, to słowa wykluczającymi mogą być frazy kluczowe związane z innymi rodzajami sportu.
Słowa wykluczające stosuje się aby dotrzeć do klientów, którzy są zainteresowani dokładnie tym co oferujesz.