Linkowanie wewnętrzne – odnośniki (hiperłącza) w postaci linków lub grafik i zdjęć, kierujące użytkownika strony internetowej do innych podstron w obrębie tej strony. Linkowanie wewnętrzne ułatwia poruszanie się użytkownikom po stronie, dzięki czemu staje się ona bardziej przyjazna i dostępna, skutkiem czego jest zwiększenie jej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Linki wewnętrzne ułatwiają również indeksowanie podstron danej witryny robotom Google. Najczęściej linkowanie wewnętrzne wykorzystuje się w rozbudowanych stronach internetowych, np. w sklepach internetowych, gdzie linkuje się podstrony takie jak między innymi:
- regulamin,
- kontakt,
- zasady zwrotów i wymian.
Po kliknięciu w dane hiperłącze użytkownik zostaje przekierowany do podstrony lub otwierana jest ona w nowym oknie.
Podział linków wewnętrznych
- linki nofollow – nie są wartościowe pod względem SEO,
- linki dofollow – mają wpływ na pozycjonowanie strony.