507 392 548 lub 531 111 181 kontakt@studioa7.pl

Duplikacja treści

Duplikacja treści

Duplikacja treściduplicate content – wyróżnia się duplikację zewnętrzną (gdy ten sam tekst, grafika lub inne multimedia występuje na kilku stronach) oraz duplikację wewnętrzną (w obrębie tej samej strony).

Duplikacja treści, czyli jej powielanie, ma negatywny wpływ na pozycjonowanie stron. Roboty Google analizują fragmenty tekstu, a następnie porównują je z fragmentami tekstu na innych stronach. Jeżeli robot wykryje duplikację, to strona może zostać usunięta lub zostanie nałożony na nią tzw. filtr, który powoduje między innymi spadek pozycji w wyszukiwarce.

Duplikacja treści jest zazwyczaj stosowana nieświadomie, a jej głównymi przyczynami są:

  • kopiowanie tekstów i opisów na stronę pochodzące z innych źródeł np. kopiowanie opisów produktów,
    kopiowanie artykułów branżowych ze swojej strony na inne,
  • otwieranie strony głównej przez różne adresy URL – w takiej sytuacji należy wykonać przekierowanie 301 (odesłanie na stronę główną, którą uważa się za najważniejszą),
  • wdrożenie na stronie zabezpieczenia SSL i pominięcie przekierowania strony z http na https,
  • przetłumaczenie tylko kilka podstron, a nie całej strony na inny język,
  • brak wprowadzenia linków kanonicznych,
  • udostępnianie profilu firmowego na portalach społecznościowych z takim samym opisem jak na stronie firmowej,
  • nie zastrzeżenie treści opisów swoich produktów, tak aby inni użytkownicy nie mogli ich wykorzystać i skopiować na swojej stronie (dotyczy to szczególnie sklepów internetowych),
  • tworzenie takich samych tytułów oraz meta tagów w obrębie jednej strony.
duplikacja treści

Duplikację treści na stronie można wykryć poprzez użycie narzędzia Google Search Console, Ahrefs, Screaming Frog, Sitebulb, Siteliner, Copyscape (tylko duplikacja zewnętrzna) oraz poprzez użycie wyszukiwarki Google – należy skopiować fragment lub całość tekstu (pamiętając o znakach cudzysłowu) i sprawdzić w wynikach wyszukiwania czy nie został użyty na innej stronie.

W celu eliminacji i zapobiegania duplikacji treści należy tworzyć unikalne i oryginalne teksty i opisy oraz kontrolować powielanie tych samym tekstów w obrębie własnej strony. Najlepszym jednak sposobem na zapobieganie duplikacji treści będzie zatrudnienie specjalistów z obszarów SEO, którzy dzięki swojej wiedzy i umiejętnością będą w stanie wykryć wszystkie negatywne czynniki wpływające na pozycjonowanie strony.